25 август 2016, 21.00, Опера в Летния театър

Награда "Златен век" на Министерството на културата за юбиляра

Диригенти: Борислав Иванов, Вилиана Вълчева, Стефан Бояджиев

Режисьор Кузман Попов

Солисти: Мауро Аугустини – Италия, Калуди Калудов, Камен Чанев, Димитринка Райчева, Венцеслав Анастасов, Елена Баръмова, Арсений Арсов, Елена Чавдарова-Иса, Орлин Горанов, Ирина Жекова, Евгений Станимиров, Валерий Георгиев, Бойка Василева, Борис Луков, Гео Чобанов, Христо Ганевски. 

Оркестър на Държавна опера Варна с концертмайстор Анна Фурнаджиева

Хор на Държавна опера Варна и хористи на Държавна опера Пловдив

 

* Снимки: Росен Донев

Опера в Летния театър – Варна 2016 завърши с Юбилейна оперна гала, посветена на Маестро Борислав Иванов. Доайенът на българските диригенти, дългогодишен диригент и директор, сега артистичен директор на Държавна опера Варна, навърши на 2 август достолепните 85 години. Рождения му ден отбелязахме с литературната и филмова премиера на „Маестро Борислав Иванов – доайенът на диригентската палка. Път в годините”, на която присъстваха авторът на книгата музиковедът Марин Бончев и авторът на едноименния филм, режисьорът Огнян Сурдолов.

Честването придоби своята кулминация на 25 август в Летния театър, когато с голям оперен гала концерт дадохме израз на нашето уважение към личността и творчеството на големия творец. Познат с изкуството си на 4 континента, получил много аплодисменти и много награди в страните, където е дирижирал, за Празника на Варна той прибави към колекцията си от отличия и най-високото звание на родния си град Почетен гражданин на Варна, а на гала концерта Илианка Михайлова от Министерството на културата връчи на Маестро Борислав Иванов най-високото отличие на Министерството на културата „Златен век” за заслуги към оперното изкуство в България и по света. Директорът на Театрално-музикален продуцентски център Варна Даниела Димова поздрави Маестрото за поредното признание и му пожела здраве, творчески сили и бодър дух. Имаше много поздравителни адреси и много цветя. Зрителите в препълнения Летен театър възнаградиха многократно с възгласи „браво” юбиляра и участниците в концерта, а аплодисментите в края на знаменателното събитие продължиха повече от 20 минути.

Програма на Оперната гала

Мултимедия с фрагменти от филма „Маестро Борислав Иванов – доайенът на диригентската палка. Път в годините” на режисьора Огнян Сурдолов

1. Дж. Верди – „Набуко”, увертюра, дир. Б. Иванов
2. Дж. Верди – „Набуко”, Ария и кабалета, VI картина, изп. Мауро Аугустини, Хр. Ганевски, хор, дир. Б. Иванов
3. Дж. Верди – „Набуко”, Ария на Абигайл, II действие, изп. Димитринка Райчева, Г.Чобанов, хор, дир. Б. Иванов
4. Сен-Санс – „Самсон и Далила”, Ария на Далила, II действие, изп. Бойка Василева, дир. Б. Иванов
5. П. И. Чайковски – „Евгений Онегин”, Полонез, дир. Б. Иванов
6. П. И. Чайковски – „Евгений Онегин”, Ария на Ленски, изп. Арсений Арсов, дир. Б. Иванов
7. Ж. Бизе – „Кармен”, Хабанера, изп. Елена Чавдарова-Иса, хор, дир. Б. Иванов
8. Ж. Бизе – „Кармен”, Ария на цветето, изп. Калуди Калудов, дир. Б. Иванов
9. Дж. Верди – „Трубадур”, Терцет I действие, изп. Елена Баръмова, Валерий Георгиев, Венцеслав Анастасов, дир. Ст. Бояджиев
10. Дж. Верди – „Трубадур”, Стрета на Манрико, VI картина, изп. Валерий Георгиев, мъжки хор, дир. Ст. Бояджиев

 

Антракт

11. Дж. Верди – „Силата на съдбата”, Увертюра, дир. В. Вълчева
12. Дж. Верди – „Дон Карлос”, Дует Дон Карлос и Маркиз Поза, изп. Венцеслав Анастасов, Борис Луков, дир. В. Вълчева
13. Дж. Верди – „Макбет”, Ария на Макдъф, изп. Орлин Горанов, дир. Б. Иванов
14. Дж. Верди – „Риголето”, Ария на Джилда, изп. Ирина Жекова, дир. Б. Иванов
15. Дж. Верди – „Аида”, Въведение и ария на Радамес, изп. Камен Чанев, Евгений Станимиров, дир. Б. Иванов
16. Дж. Верди – „Аида”, Триумфална сцена, изп. Димитринка Райчева, Камен Чанев, Елена Чавдарова-Иса, Венцеслав Анастасов, Евгений Станимиров, Гео Чобанов, хор, дир. Б. Иванов

Опера в Летния театър – Варна 2016 завърши с Юбилейна оперна гала, посветена на Маестро Борислав Иванов. Доайенът на българските диригенти, дългогодишен диригент и директор, сега артистичен директор на Държавна опера Варна, навърши на 2 август достолепните 85 години. Рождения му ден отбелязахме с литературната и филмова премиера на „Маестро Борислав Иванов – доайенът на диригентската палка. Път в годините”, на която присъстваха авторът на книгата музиковедът Марин Бончев и авторът на едноименния филм, режисьорът Огнян Сурдолов.

 

Честването придоби своята кулминация на 25 август в Летния театър, когато с голям оперен гала концерт дадохме израз на нашето уважение и признателност към личността и творчеството на Маестро Борислав Иванов. Познат с изкуството си на 4 континента, получил много аплодисменти и много награди в страните, където е дирижирал, за Празника на Варна той прибави към колекцията си от отличия и най-високото звание на родния си град Почетен гражданин на Варна, а на гала концерта г-жа Илианка Михайлова от Министерството на културата връчи на Маестро Борислав Иванов най-високото отличие на Министерството на културата „Златен век” за заслуги към оперното изкуство в България и по света.

Зрителите в препълнения Летен театър възнаградиха многократно с възгласи „браво” юбиляра и участниците в концерта, а аплодисментите в края на знаменателното събитие продължиха повече от 20 минути.

 

Прочетете повече:

ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕТЪР И „НОРМА” В СВЕТОВНАТА МУЗИКАЛНА КРИТИКА

Опера в Летния театър и Оперната гала за Маестро Борислав Иванов в световната музикална критика

Юбилейна оперна гала в чест на Маестро Борислав Иванов

На 85 се чувствам като на 25

Борислав Иванов, доайен на диригентите в Европа, пред „Труд“: Изкуството в Азия процъфтява, докато Европа се тресе от кризи

Доайенът на българските диригенти, Маестро Борислав Иванов, навършва 85 години

 

 

 

АРХИВ НОВИНИ

Вижте всички -

 

 

http://der-neue-merker.eu/varna-sommeroper-norma

 

Дария МасиероЕлена Хаберман, специален пратеник на „DerneueMerker” – Списание за опера и балет във Виена и цял свят за премиерата

ВАРНА. ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕАТЪР; „НОРМА”

VARNA / Sommeroper: „NORMA“ 22.8.2016

“Норма” пристига доста късно в България. Светът на келтските богове оживява за пръв път на сцената през 1972 година, най-напред във Варна, а след това се играе и в други български оперни театри. Сега „Норма” стартира за втори път в черноморския град.

Впечатляващата сценография, всъщност един красив, създаден с много фантазия и богатство от цветове фон, допълнен само с няколко заменяеми елементи от декора, е дело на режисьора Кузман Попов, който поднася  един отчетлив и пределно разбираем прочит на операта. Историята се разказва ясно и без никакъв намек за съвременната международна политика. Костюмите на Ася Стоименова са не само прекрасни, но са и много добре синхронизирани в цветово отношение със сценографията. Светлинните решения в 3 D Mapping на Полина Герасимова са  произведение на истински майстор в своята област.

Музикалната интерпретация бе поверена на младата Вилиана Вълчева. Благодарение на корепетиторската си практика, тя има сериозен принос и за постиженията на солистите. Маестра Вълчева дирижираше ясно и сигурно, но можеше да се желае и още малко прозрачност. Диригентите имат нужда от голям опит, за да проникнат в тези белкантови опери, които мнозина с лекота подценяват. Специално Белини се смята от компетентните професионални кръгове за много труден.   

В главната роля дебютира младата италианка Дария Масиеро, родена в Алесандрия край Торино. Това беше нейният дебют като Норма не само във Варна, а и в творческата й биография. Въпреки малкото репетиции тя поднесе едно много добро постижение. Много красив сопранов глас с богата piano-култура. Нейното рiano в „Casta Diva” поразяваше с красотата си. Учудващо зряло пресъздаване на ролята. По-малко вибрато в местата с forte щеше да направи всичко перфектно. 

Адалджиза беше Даниела Дякова. Много светъл мецосопран, всъщност втори сопран. Не се различаваше съществено от гласа на Норма, само звучеше по-лирично, което в крайна сметка създаде добър контраст. В солистичния състав Дякова беше единствената, която е гастролирала с ролята си в различни страни. Дуетите на двете певици със сигурност бяха кулминационните върхове на вечерта.

Борис Луков имаше неприятната задача да изпълни ролята на Полионе. Никак не е лесно да се пее тази роля, защото за белкантова опера тя е написана доста необичайно. Един тенор di Grazia ще се задави, на спинтовия тенор също няма да му е леко, а един силно драматичен тенор няма да бъде в хармония нито с оркестъра, нито с дамските гласове. Луков има добър спинтов глас, който при добра постановка нямаше така да потъмнява. Арията прозвуча в началото доста несигурно, което вероятно се дължеше на нервното напрежение, но впоследствие певецът надмогна вълнението и на финала звучеше наистина много добре.

 

Същото може да се каже и за Евгений Станимиров като Оровезо. Прекрасен глас, но и тук работата с диригент не би била излишна. Ако в първото действие се усещаше известна нервност, във второто действие тя вече бе овладяна.

В най-малките роли положително впечатление направиха Вяра Железова като Клотилда и Христо Ганевски като Флавио.

Възхищение събудиха двете деца на Норма – в ролята на дъщеричката очарователната, вече със собствено излъчване, макар и леко неуверена Белла Петрова и Борис Обрешков в ролята на сина.

Хоровите партии, точно изработени от Стефан Бояджиев, имаха силно въздействие.

Много голяма похвала заслужават гримьорите, които особено сполучливо бяха състарили Оровезо.

Спектакълът се радваше на огромен зрителски интерес, всички билети бяха продадени!!! Жалко, че „Норма”, както и другите оперни представления, се играят само веднъж. Такава обаче е традицията на оперното лято във Варна, на брега на Черно море, в красивия Летен театър, където музицирането е пълновластен господар, смущаван само понякога от бръмченето на самолет или от музиката в съседния Детски кът.

 

Елена Хаберман, специален пратеник на „DerneueMerker” – Списание за опера и балет във Виена и цял свят

Превод Виолета Тончева

23. August 2016 13:32

Прочетете още:

„Норма” – шеста премиера на ММФ „Варненско лято” 2016

Опера в Летния театър и Оперната гала за Маестро Борислав Иванов в световната музикална критика

 

 

Димитринка Райчева

 

Солистката на Държавна опера Варна Димитринка Райчева, която ще изпълни Турандот от едноименната опера на Пучини в първия спектакъл на Опера в Летния театър на 24 юни 2016 г., е поканена със същата роля в Сплит.

В 62-то издание на известния хърватски оперен фестивал "Сплитско лято" тя ще представи най-трудната партия в оперната литература в спектакли на 14, 16 и 18 юли  под диригентството на Иво Липанович.

Другото варненско присъствие в "Турандот" е на звездния тенор Иван Момиров в ролята на Калаф.

 Прочетете повече:

„ТУРАНДОТ" за 75-ГОДИШНИНАТА на ГЕНА ДИМИТРОВА

Маестро Григор Паликаров - пристрастно за „Турандот”, Гена Димитрова и Варна

 Валерий Георгиев в два италиански фестивала с „Турандот”

 

 

http://der-neue-merker.eu/varna-sommeroper-norma

 

Дария МасиероЕлена Хаберман, специален пратеник на „DerneueMerker” – Списание за опера и балет във Виена и цял свят за премиерата

ВАРНА. ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕАТЪР; „НОРМА”

VARNA / Sommeroper: „NORMA“ 22.8.2016

“Норма” пристига доста късно в България. Светът на келтските богове оживява за пръв път на сцената през 1972 година, най-напред във Варна, а след това се играе и в други български оперни театри. Сега „Норма” стартира за втори път в черноморския град.

Впечатляващата сценография, всъщност един красив, създаден с много фантазия и богатство от цветове фон, допълнен само с няколко заменяеми елементи от декора, е дело на режисьора Кузман Попов, който поднася  един отчетлив и пределно разбираем прочит на операта. Историята се разказва ясно и без никакъв намек за съвременната международна политика. Костюмите на Ася Стоименова са не само прекрасни, но са и много добре синхронизирани в цветово отношение със сценографията. Светлинните решения в 3 D Mapping на Полина Герасимова са  произведение на истински майстор в своята област.

Музикалната интерпретация бе поверена на младата Вилиана Вълчева. Благодарение на корепетиторската си практика, тя има сериозен принос и за постиженията на солистите. Маестра Вълчева дирижираше ясно и сигурно, но можеше да се желае и още малко прозрачност. Диригентите имат нужда от голям опит, за да проникнат в тези белкантови опери, които мнозина с лекота подценяват. Специално Белини се смята от компетентните професионални кръгове за много труден.   

В главната роля дебютира младата италианка Дария Масиеро, родена в Алесандрия край Торино. Това беше нейният дебют като Норма не само във Варна, а и в творческата й биография. Въпреки малкото репетиции тя поднесе едно много добро постижение. Много красив сопранов глас с богата piano-култура. Нейното рiano в „Casta Diva” поразяваше с красотата си. Учудващо зряло пресъздаване на ролята. По-малко вибрато в местата с forte щеше да направи всичко перфектно. 

Адалджиза беше Даниела Дякова. Много светъл мецосопран, всъщност втори сопран. Не се различаваше съществено от гласа на Норма, само звучеше по-лирично, което в крайна сметка създаде добър контраст. В солистичния състав Дякова беше единствената, която е гастролирала с ролята си в различни страни. Дуетите на двете певици със сигурност бяха кулминационните върхове на вечерта.

Борис Луков имаше неприятната задача да изпълни ролята на Полионе. Никак не е лесно да се пее тази роля, защото за белкантова опера тя е написана доста необичайно. Един тенор di Grazia ще се задави, на спинтовия тенор също няма да му е леко, а един силно драматичен тенор няма да бъде в хармония нито с оркестъра, нито с дамските гласове. Луков има добър спинтов глас, който при добра постановка нямаше така да потъмнява. Арията прозвуча в началото доста несигурно, което вероятно се дължеше на нервното напрежение, но впоследствие певецът надмогна вълнението и на финала звучеше наистина много добре.

 

Същото може да се каже и за Евгений Станимиров като Оровезо. Прекрасен глас, но и тук работата с диригент не би била излишна. Ако в първото действие се усещаше известна нервност, във второто действие тя вече бе овладяна.

В най-малките роли положително впечатление направиха Вяра Железова като Клотилда и Христо Ганевски като Флавио.

Възхищение събудиха двете деца на Норма – в ролята на дъщеричката очарователната, вече със собствено излъчване, макар и леко неуверена Белла Петрова и Борис Обрешков в ролята на сина.

Хоровите партии, точно изработени от Стефан Бояджиев, имаха силно въздействие.

Много голяма похвала заслужават гримьорите, които особено сполучливо бяха състарили Оровезо.

Спектакълът се радваше на огромен зрителски интерес, всички билети бяха продадени!!! Жалко, че „Норма”, както и другите оперни представления, се играят само веднъж. Такава обаче е традицията на оперното лято във Варна, на брега на Черно море, в красивия Летен театър, където музицирането е пълновластен господар, смущаван само понякога от бръмченето на самолет или от музиката в съседния Детски кът.

 

Елена Хаберман, специален пратеник на „DerneueMerker” – Списание за опера и балет във Виена и цял свят

Превод Виолета Тончева

23. August 2016 13:32

Прочетете още:

Опера в Летния театър и Оперната гала за Маестро Борислав Иванов в световната музикална критика

„Норма” – шеста премиера на ММФ „Варненско лято” 2016

 

24 юни 2016, 21.00, Летен театър

ММФ Варненско лято, Опера в Летния театър

 

„Турандот” е лебедовата песен на Пучини, която той дори не успява да довърши. В еволюцията на неговия стил тя твърдо е навлязла в XX век. Ако първите му опери „Манон Леско” и „Бохеми” все още гледат към късния XIX век, то „Турандот” има много по-модерен език и звучи актуално и днес. Да не говорим за самата партия на Турандот, която е една от най-кратките главни партии в оперната литература, затова пък е най-изискващата.

Спомням си и Гена Димитрова, най-добрата Турандот. На Гена Димитрова дължа дебюта си в Националната опера през 1998 г., когато тя ме покани да дирижирам специалния Гала концерт с нейни ученици. Освен великолепна певица, Гена Димитрова беше и един голям човек. Нейната запомняща се Турандот не избледнява в съзнанието ми. Който е чул на живо този феноменален глас, знае какво имам предвид.

Във Варна идвам с удоволствие и не крия, че Варненската опера винаги ще си остане любимо място за мен. Радвам се, че ще дирижирам «Турандот», още повече че това е първият спектакъл, с който на 24 юни се открива тазгодишното издание на Опера в Летния театър.

 

 Прочетете повече:

„ТУРАНДОТ" за 75-ГОДИШНИНАТА на ГЕНА ДИМИТРОВА

Димитринка Райчева с покана за Турандот в "Сплитско лято"

 Валерий Георгиев в два италиански фестивала с „Турандот”

 

 

 

 

 

 

 

Маестро Борислав Иванов25 август 2016, 21.00, Опера в Летния театър

Опера в Летния театър – Варна 2016 завършва с Юбилейна оперна гала, посветена на Маестро Борислав Иванов. Доайенът на българските диригенти, дългогодишен диригент и директор, сега артистичен директор на Държавна опера Варна, навърши на 2 август достолепните 85 години. Рождения му ден отбелязахме с литературната и филмова премиера на „Маестро Борислав Иванов – доайенът на диригентската палка. Път в годините”, на която присъстваха авторът на книгата музиковедът Марин Бончев и авторът на едноименния филм, режисьорът Огнян Сурдолов.

 

Честването ще придобие своята кулминация на 25 август в Летния театър, когато с голям оперен гала концерт отново ще дадем израз на нашето уважение и признание към личността и творчеството на Маестро Борислав Иванов. Познат с изкуството си на 4 континента, получил много аплодисменти и много награди в страните, където е дирижирал, сега за Празника на Варна той прибави към колекцията си от отличия и най-високото звание на родния си град - Почетен гражданин на Варна.

 

В Юбилейната оперна гала диригентите, заедно с юбиляра,  трябваше да бъдат четирима, но поради събитията в съседна Турция Маестро Селман Ада няма да участва. Диригентите на Държавна опера Варна Стефан Бояджиев и Вилиана Вълчева с отговорност подготвят своята част от концерта, както впрочем и всички солисти. Сред тях блестят имената на тенорите Калуди Калудов – също Почетен гражданин на Варна, Камен Чанев и Орлин Горанов. Тук е и италианският баритон Мауро Аугустини, който с Маестро Борислав Иванов е изработил партиите на Яго в „Отело”, Граф ди Луна в „Трубадур”, Амонасро в „Аида” и Скарпия в „Тоска”, донесли му впоследствие световна слава. Преподавател в музикалните академии на Токио, Рио де Жанейро и Сеул, Мауро Аугустини специално пристигна във Варна за юбилейната гала вечер на своя дългогодишен приятел.

 

Всъщност творчески взаимоотношения свързват Маестро Борислав Иванов с всички участници в концерта, които са се радвали на неговата подкрепа в различни етапи от кариерата си. И всички те са сред най-добрите съвременни български оперни гласове с международна кариера - Мауро Аугустини – Италия, Калуди Калудов, Камен Чанев, Димитринка Райчева, Венцеслав Анастасов, Елена Баръмова, Арсений Арсов, Елена Чавдарова-Иса, Орлин Горанов, Ирина Жекова, Евгений Станимиров, Валерий Георгиев, Бойка Василева, Борис Луков, Гео Чобанов, Христо Ганевски.   


 

Арии и ансамбли от любимите опери на Маестро Борислав Иванов „Аида” и „Набуко”, още от „Трубадур”, „Силата на съдбата” и „Дон Карлос от Верди, „Самсон и Далила” от Сен-Санс, „Евгений Онегин” от Чайковски, „Кармен” от Бизе, „Мадам Бътерфлай” от Пучини и други бисери от световната оперна съкровищница ще съберат магичната си сила в една обща възхвала на най-високото изкуство – операта. И в чест на един от нейните майстори – Маестро Борислав Иванов.

 

Калуди Калудов

„Маестро Борислав Иванов заслужава уважение и признание като творец, направил изключително много за оперното изкуство. Той бе първият, който още в началото на моята криера, ме покани да пея във Варненската опера. Оттогава до днес продължават приятелските и творческите ни контакти.

Незабравими са спомените ни от турнета в Испания, Холандия, Дания, Корея, Малта, Турция и къде ли не по света. Пях с неговата съпруга София Иванова в една прекрасна „Травиата”, която навсякъде жънеше успехи, заснеха и филм за нея.

Това, което в житейски и творчески план особено ценя у Маестро Борислав Иванов са великодушието, умението да игнорира маловажното и да се концентрира върху същественото, извличайки по този начин максимума за изкуството. Здраве и дълъг живот, Маестро!”

 

Димитринка Райчева

„Всичко в кариерата си дължа на Варненската опера и на Маестро Борислав Иванов. Участието ми в оперната гала, посветена на неговия юбилей, е голям празник за мен. Радвам се, че той ми предложи да изпълня в концерта арии на моите любими героини Абигайл и Турандот. Освен голям диригент, Маестро Борислав Иванов е и изключителен педагог, който през целия си живот открива нови таланти и им помага да израстват достойни за голямата оперна сцена. Достигнал върхове в изкуството, той продължава и сега да се раздава и да предава майсторството си на младите поколения. Изпитвам дълбок респект към него като човек и творец. Желая Ви здраве и удовлетворение, Маестро!”

 

Орлин Горанов

„Вече близо 28 години съм близо до Маестрото, както ние си го наричаме. И аз мога само да благодаря, че съдбата ме срещна с него. Благодаря за всичките тези години, за концертите и турнетата, за чудесната атмосфера, която той създава около себе си. Маестрото е един усмихнат и добър човек, един прекрасен музикант и диригент, с когото се чувствам невероятно сигурен на сцената. Той ми даде един добър урок – когато отдаваш всичката си любов на изкуството, то се отплаща със същото. Да си жив и здрав още дълги години, Маестро! И да правим заедно музика! Защото музиката е най-универсалният език, който свързва всички човешки същества във вселената. Няма нищо по-висше и по-красиво от музиката.”

 

 

Прочетете повече:

ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕТЪР И „НОРМА” В СВЕТОВНАТА МУЗИКАЛНА КРИТИКА

Опера в Летния театър и Оперната гала за Маестро Борислав Иванов в световната музикална критика

Оперна гала за 85-ия юбилей на Маестро Борислав Иванов

На 85 се чувствам като на 25

Борислав Иванов, доайен на диригентите в Европа, пред „Труд“: Изкуството в Азия процъфтява, докато Европа се тресе от кризи

Доайенът на българските диригенти, Маестро Борислав Иванов, навършва 85 години

 

Както се очакваше, концертът на Държавна опера Варна в Международния ден на музиката 21 юни, бе много емоционален. Водещите солисти на оперния театър Арсений Арсов, Бойка Василева, Вяра Железова и Даниела Димова, акомпанирани на пиано от Жанета Бенун, изпълниха с удоволствие и артистизъм свои любими творби. Те спечелиха публиката най-напред с кратките си обяснения защо харесват произведенията, които поднасят. Френският език доминираше и това не беше случайно, тъй като идеята за споделяне на удоволствието от музиката в различни жанрове в един и същи ден от хората в различни страни тръгва преди години именно от Франция.

 

Тон на музикалното събитие дадоха Даниела Димова и Бойка Василева с красивата „Баркарола” от „Хофманови разкази” на Офенбах. Двете заслужиха аплодисменти и поотделно - Бойка Василева с „Хабанера” от „Кармен” на Бизе, Даниела Димова с „Аве, Мария” от Шуберт. Вяра Железова предизвика слушателите да се включат в „Циганска песен” от „Кармен”, като отмерват такта с ръкопляскане. Арсений Арсов внесе френска романтика с прочутите щансони на Едит Пиаф „Животът в розово” и „За нищо не съжалявам”.

Специални гости на бутиковия концерт бяха дипломатът Ерик Перотел, представител на Френския културен институт във Варна и Милена Ангелова – директор на Франкофонски център Варна. Известната социоложка Мира Янова бе очарована да сподели общото настроение от Международния ден на музиката в операта, с която е свързано детството й. Сред публиката имаше, разбира се, почитатели на Варненската опера и – което беше особено хубаво - много деца. Нали любовта към красивата музика обикновено започва от детството.

 

 

 

 

Вилиана Вълчева

 

22 август 2016, 21.00, Опера в Летния театър

Под патронажа на Ирена Соколова, заместник-председател на Парламентарната комисия по култура и медии в 43-то НС

Режисьор и сценограф Кузман Попов

Диригент Вилиана Вълчева

Костюмограф Ася Стоименова

3D мапинг Полина Герасимова

 

Солисти:

Дария Масиеро – Норма

Борис Луков – Полионе

Даниела Дякова – Адалджиза

Евгений Станимиров - Оровезо

 

В премиерния маратон на ММФ „Варненско лято” 2016 бисерът на Белини „Норма” е последната, шеста поредна премиера, която Държавна опера Варна ще поднесе в Опера в Летния театър на 22 август.

Наричат Винченцо Белини „Моцарт от Катания”, меломаните обожават неговата „Норма”, в която най-ярко се изявява италианският стил белканто, а прочутата ария „Каста дива”, превърнала се във визитна картичка на Белини, е позната и на хората, които са далече от света на операта.

За Варненската опера е гордост, че на 23 май 1972 година на нейната сцена е изнесена първата българска постановка на „Норма”.

Преводът на български език и режисурата са били на Михаил Хаджимишев, сценографията и костюмите - на негова съпруга Ани Хаджимишева.

Под диригентството на Недялко Недялков в главните роли блестели големите имена на Варненската опера - сопраното Мария Бохачек в ролята на Норма, нейния съпруг, тенора Тодор Костов в ролята на Полионе и баса Стефан Циганчев в ролята на жреца Оровезо.

Кузман Попов

 

Сегашната постановка на „Норма” е втората в историята на Варненската опера. Режисурата и сценографията са дело на главния режисьор на оперния театър Кузман Попов.

"Норма е една история за любов и ревност, за обич и омраза, за агресия и бунт на поробените, на която ако погледнем със страстно око, ще видим, че реалността става легенда.

Действието на „Норма” се развива в една нощ. Има ли шанс да разбулим тъмната завеса, на която са набодени звездите? Една нощ, в която сякаш звездите разказват своята история, сякаш те са изпратили своите посланици, за да установят контакт с нас – зeмните... Какво ще се случи при тази среща? Ще бъде ли успешен мостът във времето, който се опитва Норма да направи?” Върху този въпрос фокусира режисьорската си концепция Кузман Попов.

 

 

Ася Стоименова

 

„Тръгвайки от режисьорския прочит, реших да изполвам един по-футуристичен поглед към „Норма”. Проектирах костюмите с крайно изчистена, почти геометрична линия, в графичната черно-бяла гама, на която драматично контрастира единствено червеният цвят”, обяснява талантливата млада художничка Ася Стоименова, костюмограф на постановката.

На диригентския пулт за премиерата на 22 август в Летния театър ще застане Вилиана Вълчева, диригент на хора Стефан Бояджиев, концертмайстор Анна Фурнаджиева.

 

 

 

 

В ролята на Норма ще се превъплъти възхитителното италианско сопрано Дария Масиеро.

„Щастлива съм отново да бъда част от ММФ „Варненско лято” след успешния и толкова красив концерт “Belcanto Stars” през миналия сезон. Истинско удовлетворение ми донесе участието в ролята на Леонора ди Варгас в „Силата на съдбата” от Верди преди няколко дни. Особено съм развълнувана от възможността да дебютирам във Варна в ролята на Норма, една от моите любими героини.

Евгений СтанимировРепетициите с екипа на Държавна опера Варна вървят добре, всички очакваме с нетърпение премиерата на 22 август. ММФ „Варненско лято” е един най-важните и най-популярни фестивали в Европа и аз се чувствам поласкана да пея на неговата сцена”, разказва Дария Масиеро.

Нейни партньори в останалите главни роли са великолепните български певци с международна кариера - мецосопраното Даниела Дякова като Адалджиза и Евгений Станимиров като Оровезо, тенорът Борис Луков ще бъде Полионе.

Борис Луков„Полионе е вокално много трудна партия с една от най-дългите арии в цялата оперна литература. Той не е положителен персонаж, разкъсван  между любовта си към Адалджиза и дълга към Норма, която е майка на децата му. Спецификата на партията са ниските вокали в нисък регистър от една страна и пределените височини от друга страна и този голям диапазон прави партията трудно изпълнима. За мен е удоволствие да работя с талантливата диригентка Вилиана Вълчева и прекрасното мецосопрано Даниела Дякова”, подчертава Борис Луков.

Даниела ДяковаДаниела Дякова допълва:И аз съм много щастлива, че за втора поредна година имам удоволствието да бъда част от престижния и претенциозен афиш на ММФ „Варненско лято” с толкова прекрасни заглавия и премиери. Благодаря за доверието на директора на Театрално-музикален продуцентски център Варна Даниела Димова.

Адалджиза е една от любимите ми партии, които съм изпълнявала на различни сцени в България, Франция и Италия. Характерното за нея е, че теситурата е доста висока, де факто Адалджиза е написана за сопран, а звученето й с мецосопранов тембър е по-екзотично и пленително.

Така публиката има възможност да направи разликата между високия, светлия сопранов и по-тъмния мецосопранов тембър.”

 

 

С особено внимание се подготвят за премиерата и любимците на екипа, 7-годишните Белла Петрова и Борис Обрешков, които ще видим в ролите на децата на Норма. Двамата имат вече своя сериозен оперен репертоар – Белла участва в „Мадам Бътерфлай”, „Бохеми”, „Граф Монте Кристо” и „Норма”, а Борко в „Макбет”, „Андре Шение”, „Йосиф и фантастичната му пъстра дреха” и „Норма”.

 

 

 

Прочетете още:

ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕТЪР И „НОРМА” В СВЕТОВНАТА МУЗИКАЛНА КРИТИКА

 

 

Интервю на Виолета Тончева с хореографа нa мюзикъла Светлин Ивелинов

Световна премиера на Опера в Летния театър – 28 юни 2016, 21.00

 ММФ Варненско лято, Опера в Летния театър

Със съдействието на Община Варна

 

Светлин Ивелинов

- Как ще характеризирате музикалната интерпретация по романа на Александър Дюма?

"Граф Монте Кристо” е чудесно произведение, изградено много красиво от Ив Деска както в музикален, така и в драматургичен план. Сюжетът, заимстван от едноименния роман на Александър Дюма, е разработен съобразно съвременните изисквания на сценичната мюзикълна форма, което е естествено, имайки предвид големия опит на автора в Холивуд и работата му на американските и европейски сцени.

- Идеалният случай, в който хореографията произтича от музиката...

- Да. С неспирна действеност, динамика, преминаване от събитие в събитие, предполагащи сами по себе пластични и танцови решения, картините в спектакъла са определено интригуващи.

Музиката, много мелодична и богата на нюанси, с лекота повежда към хореографския текст както при балета, така и при хора и артистите-солисти. Казвам това, за да подчертая, че в представлението се налага определена синкретичност, изпълнена с много движение, вплетена в цялостното действие, допълнена и обогатена от мапинга 3D анимация.

- Как се чувствате на варненска сцена, където и друг път сте поставяли мюзикъл?

- Работата ми с трупата на Държавна опера Варна е пълноценна и много приятна. Целият състав работи изключително професионално.

Това не е първият спектакъл в оперния театър, на който съм хореограф и като всеки артист, искрено се надявам „ Граф Монте Кристо” да има успеха на предишните мюзикъли.
А защо не и по-голям :)

 

Прочетете повече:

Динамична музика, предполагаща пластични и танцови решения в „Граф Монте Кристо”

„Граф Монте Кристо” с 3Д Мapping, оперни и драматични артисти ще остави публиката без дъх

„ГРАФ МОНТЕ КРИСТО” - МИКС ОТ СТАРИННИ ФОРМИ СЪС СЪВРЕМЕННО ЗВУЧЕНЕ

"ГРАФ МОНТЕ КРИСТО" АКОСТИРА ВЪВ ВАРНА С ВЕТРОХОДА „КАЛИАКРА” В ПЪРВИЯ ДЕН НА „"BLACK SEA TALL SHIPS REGATTA"

"Граф Монте Кристо" открива "Сцена на вековете" 2016

Мюзикълът „Граф Монте Кристо” със световна премиера във Варна

Полина Герасимова – виджей на „Граф Монте Кристо”

Световната премиера на 3D-мюзикъла „Граф Монте Кристо” събра над 1200 почитатели операта на Царевец

 

Вижте видео трейлър: кликнете тук

 

 

 

 

 

Стефан Рядков, най-добрият Дядо Либен, пред Виолета Тончева

20 август, 21 часа, Опера в Летния театър 2016 | Купете билети он-лайн>>  Купете билети on-line

Твоят Дядо Либен е несъмнен рекорьор на българската сцена със стотици участия. Колко станаха вече?

Благодарен съм на Николай Априлов, който направи заради мен първата версия на „Българи от старо време” още през 2001 година. Оттогава съм излизал на различни български сцени в ролята на Дядо Либен в над 300 представления. Преди месеци изиграх за стотен път Дядо Либен във Варна, където си партнирах най-напред с Руслан Мъйнов, после с Герасим Георгиев-Геро и сега с Пламен Георгиев в ролята на Хаджи Генчо.

 

Как се чувстваш, когато за пореден път влизаш в кожата на Дядо Либен?

Чувствам се много добре. С Дядо Либен съм се срастнал до такава степен, че това за мен не е просто някаква роля, а моето второ аз. Радвам се, че с Дядо Либен отново ще играем пред варненската публика, този път в Летния театър и вярвам, че това ще бъде поредната ни хубава среща.

 

 

Защо българинът обича „Българи от старо време”?

Това е вечният сюжет за любовта. Всъщност „Българи от старо време” са българските Монтеки и Капулети. Разликата е, че тук двата рода, в лицето най-вече на Дядо Либен и Хаджи Генчо, успяват да преодолеят враждата и в крайна сметка дават благословията си на Лила и Павлин. В българския вариант на Ромео и Жулиета любовта побеждава.

Любен Каравелов е написал непреходна творба, оживяла в музиката на Асен Карастоянов и либретото на Коста Райнов. Българинът обича „Българи от старо време”, защото тачи традициите си и цени всичко, което е близко до неговото светоусещане. Затова както повестта, така и оперетата са неизменна част от българската класика.

 

Освен това Николай Априлов непрекъснато обогатява интерпретацията си на „Българи от старо време”...

Да, така е. В последния му режисьорски прочит са внесени много съвременни нотки, които освежават малко архаичния език и правят драматургията по-атрактивна, по-пикантна. Част от тази концепция е и автентичното участие на Фолклорния ансамбъл „Одесос”, благодарение на който сватбата на сцената става съвсем истинска.

Така се потвърждава и обещанието на моя герой: „Такава сватба ще вдигнем, че да разиграем всички самодиви и да помни цяло село кой е Либен Лудомладовец!”

 

 

 

Интервю на Виолета Тончева с режисьора на мюзикъла „Граф Монте Кристо” Петко Бонев

Световна премиера на Опера в Летния театър – 28 юни 2016, 21.00

 ММФ Варненско лято, Опера в Летния театър

Със съдействието на Община Варна

 

Петко БоневВсички познаваме „Граф Монте Кристо”, израсли сме с този класически сюжет. Как ще го видим в световната премиера на мюзикъла?

 

Правим класически мюзикъл от типа „Уестсайдска история”, което лично мен ме провокира да работя с прийомите на режисурата за класическа опера. Това го изисква както самата драматургия, така и мелодиката на Ив Деска. Идеята е да пресъздадем историята на „Граф Монте Кристо”, точно по либретото и романа на Александър Дюма.

 

Как бихте откроили „Граф Монте Кристо” в контекста на познатите ни мюзикъли?

 

Нашата сила е в пеенете и мисля, че ще се получи точно това, което Ив Деска е заложил в творбата си. Мюзикълът „Граф Монте Кристо”, искам да подчертая, трябва да се пее на базата на класическата опера, а не на базата на естрадното пеене. Защото съществуват различни варианти. Ако „Исус Христос суперзвезда” е рокопера, а „Йосиф и фантастичната му пъстра дреха” клони към жанра на поп музиката, то при „Граф Монте Кристо” оперното звучене е от изключителна важност. Аз съм оперен човек и това беше причината да приема поканата да поставя този мюзикъл, още повече че става дума за световна премиера. Либретото и музиката ми допаднаха още при първия прочит и определено мисля, че „Граф Монте Кристо” дава възможност на хубавите оперни гласове да се покажат в пълен диапазон.

 

 

 

11 август 2016, Опера в Летния театър

Анкета на Виолета Тончева със зрители и участници в премиерата на ММФ „Варненско лято”, посветена на 80-годишнината на Никола Гюзелев

 

Фотография Росен Донев

 

Маестро Борислав Иванов

Гледах „Борис Годунов” на площада пред „Александър Невски” – грандиозен и величествен спектакъл, съобразен с мащабите на мястото.

Пренасяйки постановката във Варна, Академик Пламен Карталов мислеше по подобен начин да използва нашата катедрала, но впоследствие се отказа, защото реализацията щеше да бъде много скъпа, трябваше да се спре движението в центъра на града и т.н. Вместо истинска катедрала, в Летния театър на Варна построихме църква. Сценографското решение с декора и иконите създаде предразполагаща обстановка, която пренесе зрителите в атмосферата на Русия по времето на Борис Годунов.

За сглобяване на цялото допринесе младият и талантлив диригент Йордан Камджалов. Той умело водеше оркестъра, владееше във всеки един момент сцената, добре кореспондираше със солистите и хора, правеше хубави ансамбли. Получи се разкошен спектакъл.

 

Йордан Камджалов

 

 

Маестро Йордан Камджалов

По средата на спектакъла изпитах усещането за нещо хубаво, което отминава. Усетих колко много ще ми липсват хората, с които заедно направихме „Борис Годунов”. Хубавото отминава, но тъкмо защото е такова, се надявам да го повторим.

 

 

Дарина Тончева – водач на виолите

Благодаря Ви, Маестро Камджалов, за удоволствието да свиря в „Борис Годунов” под Вашето диригентство. Чувствам го като специален подарък в края на моята дългогодишна кариера.

 

Борис ГодуновКремена Георгиева – музикален редактор в БНР – Радио Варна

Много ми хареса оркестърът, който под палката на Йордан Камджалов - звучеше балансирано и добре се вписа в мелодиката, руската напевност и стила на Мусоргски.

Басът Светозар Рангелов се представи блестящо като Борис Годунов, особено като се има предвид, че заради невъзможносттса на Карло Коломбара да участва в спектакъла, той е бил поканен в последния момент за тази трудна роля, характерна с широкия  спектър от чувства, заложени в нея.

Разбира се, когато гледам „Борис Годунов”, не мога да не си спомням изпълненията на големите ни баси Николай Гяуров, Никола Гюзелев. 

Много ме впечатли Евгений Станимиров в ролята на летописеца Пимен. Той беше добре позициониран като озвучаване и показа най-добрите страни от своя талант.

Като цяло, варненската постановка на „Борис Годунов” изглежда по-камерна в сравнение с тази пред храма „Александър Невски”, но това очевидно е продиктувано от конкретните условия на терена. Поздравления за нашата опера, че посяга към сериозната руска класика.

 Петър Пламенов – музикален критик

С „Борис Годунов” руската опера се завръща в репертоара на Варненския оперен театър. Чудесно е, че това се случва именно с постановка на Маестро Пламен Карталов, която е доказала своята артистична и идейна дълбочина. Варненската версия е по-интимна в сравнение с монументалната столична постановка.

Допадна ми стремежът на Маестро Йордан Камджалов звуково да нюансира средата, съобразявайки се с отворената сцена на Летния театър. Изпълнението на Светозар Рангелов, един от най-добрите интерпретатори на Борис Годунов в момента в България, се отличава с драматизма на двете картини - кошмарите и смъртта на героя. Особено бих откроил Евгений Станимиров, който показа зрялост и майсторство при пресъздаването на образа на Пимен. Чудесна в ролята на Ксения бе Ирина Жекова, която много добре познава естеството и стилистиката на руския репертоар.

 

Гена ДимитроваСТАРТ НА ОПЕРА В ЛЕТНИЯ ТЕАТЪР – ВАРНА 2016

24 юни 2016, 21.00

ММФ Варненско лято, Опера в Летния театър

Със съдействието на Община Варна

 

Седмото издание на Опера в Летния театър – Варна 2016 стартира на 24 юни от 21 часа с операта „Турандот” на Джакомо Пучини.

Държавна опера Варна посвещава събитието на 75-годишнината от рождението на великата Гена Димитрова, чиято звездна кариера започва именно с изпълнението на Турандот в постановката на Франко Дзефирели в Миланската скала през  1983 г.  

 

Димитринка РайчеваОбявена за новата Кралица на Миланската скала (след Мария Калас), тя изгрява на световния оперен небосклон, за да се превърне в една от най-ярките оперни звезди за всички времена.

 

 

Удоволствието да аплодира Гена Димитрова в тази роля има през 1994 г. и варненската публика. Нейна снимка от постановката е използвана и за плаката на Опера в Летния театър 2016.

В предстоящия спектакъл, под диригентството на големия български диригент Григор Паликаров и режисурата на Кузман Попов, в ролята на китайската принцеса ще се превъплъти драматичното сопрано с богат и красив тембър Димитринка Райчева, която смята Гена Димитрова за свой идол.

Останалите участници са също наши солисти: Валерий Георгиев – Калаф, Деян Вачков - Тимур, Илина Михайлова – Лиу, Стоян Финджиков – Императорът, Венцеслав Анастасов – Пинг, Момчил Караиванов – Панг,  Пламен Долапчиев - Понг и Свилен Николов – Мандарин. Заедно с оркестъра и хора на Държавна опера Варна, в представлението участва и екип на Детско-юношеската опера в града.

 

 Прочетете повече:

Маестро Григор Паликаров - пристрастно за „Турандот”, Гена Димитрова и Варна

Димитринка Райчева с покана за Турандот в "Сплитско лято"

 Валерий Георгиев в два италиански фестивала с „Турандот”

Резервация и продажба на билети:

 

Основна сцена: 052 665 020, 052 650 666; 052 669 652; Летен театър: тел. 052 612 803

Онлайн: http://bgbileti.com/ http://www.eventim.bg/ http://ticketsbg.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергей Бобров и Вилиана Вълчева  Сергей Бобров е главен художествен ръководител на Държавния театър за опера и балет в Красноярск, заслужил артист на Русия. Удостоен със званието за цялостната си творческа дейност като балетист и хореограф-постановчик. Сергей Бобров гастролира със свои постановки в цял свят, а през 2010 г. основава и организира ежегодния международен форум „Балетът на ХХI век” в Красноярск.

Възпитаник е на Московското хореографско училище, а след завършването веднага го приемат в трупата на Болшой театър. В България Бобров поставя на сцената на Софийската опера и балет „Електра” и „Антигона” (2013 г.)

От сезон 2014/2015 е главен балетмайстор на Театрално-музикалния продуцентски център-Варна. Във Велико Търново трупата на културната институция гостува с балетния спектакъл „Дон Кихот”, чийто автор е Сергей Бобров.

Представлението, което е част от фестивалната програма на „Сцена на вековете”, ще бъде поставено на открита сцена на крепостта „Царевец” от 21 часа на 5 август, петък.
 
 
С какво се различава „Дон Кихот”, който ще видим сред естествения декор на средновековната крепост „Царевец”, от първите разработки на балета, г-н Бобров?
 
Това е моята версия на „Дон Кихот”. „Дон Кихот” има историческо значение за развитието на балетното изкуство. Първата постановка на балета се прави от Мариус Петипа и неговия малък екип при Мариинския театър, последвана от версията на Александър Горский  в началото на XX в. в Болшой театър. Тогава балетът се променя много, като включва в себе си много различни танци, изпълнявани от актьори. Моята версия за операта във Варна включва още повече танци и хумор от предходните варианти.
 
Участниците в балетното произведение, което ще гледаме на открита сцена на крепостта „Царевец”, са лауреати на завършилия съвсем скоро Международен балетен конкурс във Варна.
 
Да, наистина, в продукцията на Варненския театър участва Елена Свинко, която се нареди на третото място в конкурса. Другият лауреат от  конкурса е  Юрий Кудрявцев , който в „Дон Кихот” танцува партията на тореадора – той също има диплом от Варненския конкурс.Кудрявцев е носител и на златен медал от Московския конкурс за съвременна хореография. Екатерина Булгутова също има златен медал. Всички участници са медалисти от много конкурси.
 
Какво е мнението ви за развитието на балета в България, г-н Бобров?
 
Балетът е изкуство, в което винаги е необходимо да се работи. Аз винаги съм казвал, че когато високи професионалисти работят в един добър екип – в частност балета в България – само това може да даде добрите резултати. Българите като нация в исторически план винаги са били добри изпълнители. Смятам, че това е едно отлично начало и по този начин –  с много работа, българската трупа във Варна може да се превърне в състав от високо световно ниво.
 

 

Дебютът на Карло Коломбара в ролята на Борис Годунов в премиерата на едноименната опера от Мусоргски в Опера в Летния театър на 11 август от 21.00 часа се отлага, поради неразположение на солиста, за 3 и 5 декември на Основна сцена от 19.00 часа. Ролята на Борис Годунов ще бъде изпълнена от Светозар Рангелов, участвал в постановката на акад. Пламен Карталов пред храм-паметника „Александър Невски” в София.

 

В тази връзка предлагаме следните три възможности на нашите верни почитатели.

 

Бонус до 31 август – първа възможност

Зрителите, които ще посетят „Борис Годунов” на 11 август, получават шанса да закупят билет за „Борис Годунов” с Карло Коломбара на 3 или 5 декември срещу преференциална цена от 10 лв за всички ценови пояси.

 

За целта те трябва да запазят и покажат на касата билета си от 11 август. Бонусът е валиден до 31 август. Умоляваме зрителите да посетят до тогава

билетната каса на Държавна опера Варна на пл. „Независимост” 1, тел. 052 665 022, 052 669 652 с работно време понеделник-петък  9:00-13:30 и 14:30-20.30; събота 10:00 – 14:00 и 14:30 - 19:00 ч.; неделя 11:00-16:00

 

Втора възможност

Да презаверят билета си за „Борис Годунов” от 11 август за 3 или 5 декември 2016 г., 19.00 часа, когато Карло Коломбара ще дебютира в „Борис Годунов”

 

Трета възможност

Да презаверят билета си за „Борис Годунов” от 11 август за 13 август, когато Карло Коломбара ще участва в премиерата на „Силата на съдбата” от Верди в Опера в Летния театър

 

 

Мюзикълът „Ани” през погледа на хореографа ДЕНКО СТОЯНОВ

 

Денко Стоянов - хореограф20 юни 2016, 19.00, Основна сцена

 „Ани” е типичен класически мюзикъл с песни, речитативи и танци, в който главното действащо лице е симпатичното червенокосо сираче Ани. Тя не харесва сиропиталището, в което живее, опитва се дори да избяга от него.  Нещата се преобръщат, когато милиардерът Уорбакс пожелава за Коледа да му гостува сираче и изпраща секретарката си Грейс да му доведе някое дете от сиропиталището. Грейс избира Ани и така нашата малка героиня  попада в съвсем друга среда. Милиардерът иска да я осинови, появяват се обаче различни пречки, които биват преодолени и накрая всичко завършва с хепиенд.

 

Реализиран изцяло от екипа на Варненската Детско-юношеска опера, спектакълът е разказ за едно дете, пресъздаден от деца и това му придава автентичност и емоционалност. Участват около 40 деца на възраст от 8 до 18 години.

Те веднага харесаха историята на „Ани” и с въодушевление се заеха с артистичните си задачи. В началото работех с повече деца, след което ги разпределих на подходящите за тях места в общия танцов рисунък. Някои танци играят само по-малките, в други танци пък са ангажирани само по-големите.

По принцип работата с деца не е лесна, още повече че те идват от различни училища и това ни ограничава във времето. Обикновено репетираме най-много в почивните дни. Нашите артисти, както всички деца, са палави, уморяват се бързо, но с опита от предишни представления, с ентусиазъм и много репетиции, винаги намираме правилните решения. Хореографията е съобразена с възможностите на децата и смятам, че те се справят добре и имат сериозни постижения. Всички очакваме премиерата на 20 юни с нетърпение и с надежда, че нашата „Ани” ще допадне и на публиката.

 

 

 

 

20 юни 2016, 19.00, Основна сцена

 

Ганчо Ганчев - ДиригентНа 20 юни, 19 часа, Основна сцена предстои премиерата на мюзикъла „Ани”. Постановката е дело на Варненската детско-юношеска опера при Общински детски комплекс и Държавна опера Варна, с подкрепата на фонд „Култура” при Община Варна. Мизиката е на Чарлз Стрaус, либрето Томас Миен, текст на песните Мартин Чарнeн, превод от английски Евгения Кръчмарова. Правата са предоставени от Международния музикален театър (ММТ).

В постановъчния екип влизат Ганчо Ганчев - диригент постановчик, Емилия Петкова – режисьор постановчик, Тодор Игнатов - сценография и костюми, Миглена Шишева - хормайстор и корепетитор, Денко Стоянов – хореография, Галина Станишева - вокален педагог, Петя Петкова - театрален педагог и Бистра Бъчварова - балетен педагог.

 

Мюзикълът е развит по мотиви от популярната поредица вестникарски комикси „Малкото сираче Ани”, която започва през миналия век и завършва чак през 2010 г. Първата постановка на мюзикъла е от 1977 г., зрителите още помнят и първия филм на Джон Хюстън от 1982 г. Независимо в какъв жанр се прави римейк на този сюжет, „Ани” винаги ще привлича с надеждата и вярата на едно дете в утрешния ден.

 

Сиропиталище в Ню – Йорк Сити. Година 1933. Сред многото бездомни, гладни и бедни деца е Ани – само на 11 години. Няма си нищо, няма си никого, само смачкана бележка, четена безброй пъти, половин медальон и надежда. Надежда, че утре „Ще има слънце! Ще издържа до утре. Каквото и да става. До утре!  Утре ще прогони мъглата и тъгата. Утре  ще се усмихне на слънцето. Утре ще намери родителите си. А ще стигне ли до утре? Ако – да, как? Ех, утре! Толкова е близо и толкова далеко!”