Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

ПРОГРАМА НА ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА

НОВИНИ И ИНТЕРВЮТА > ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА:

АКТУАЛНО ЗА НАС

ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ -
  • ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    10 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    РЕЖИСЬОРЪТ ПЕТКО БОНЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за премиерните вълнения около първата българска...
    Read More +
  • КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    08 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    ОПЕРНАТА ПЕВИЦА И РЕЖИСЬОР ЦВЕТА ХРИСТОФОРУ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за дейността си като вокален...
    Read More +
  • ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    03 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    ТЕНОРЪТ ИВАН МОМИРОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за образа на Ернани – един от най-големите герои на...
    Read More +

Отело или трудността да се интегрираш

 

Интервю на Виолета Тончева с известния италиански тенор Франческо Медда

Франческо Медда - Отело или трудността да се интегрираш

Публиката на ММФ „Варненско лято” очаква да чуе Франческо Медда, който ще изпълни ролята на Отело в премиерата на едноименната Вердиева творба в Опера в Летния театър на 2 август 2014 от 21.00 ч.

Постановката е съвместна продукция на ТМПЦ – Държавна опера Варна с френските оперни театри в Лимож и Реймс. Диригент Стефано Сегедони (Италия), режисьор Емануел Кордолиани, сценография Алис Лалуа и Емили Руа (Франция), костюми Жули Скобелцин (Франция).

В главните роли Франческо Медда (Италия), Радостина Николаева (Софийска опера и балет), Пламен Димитров (Държавна опера Варна), Жером Били (Франция) и др.

 

Г-н Медда, Отело е една от коронните Ви роли, но може ли да кажете, че знаете всичко за своя герой? Кой е Отело за Вас?

За мен образът на Отело е свързан с темата за интеграцията и трудността да се впишеш в различни общества и цивилизации. Това понякога създава комплекси и провокира неадекватно поведение от страна на силните личности, какъвто е главнокомандващият на венецианския флот, мавърът Отело. Отело се опасява, че не разбира достатъчно добре особения свят на венецианския двор и оттам идват страховете му, че няма да се впише в аристократичното общество. От друга страна при интерпретацията на всеки образ певецът неминуемо се влияе от собствения си опит, така че от житейските натрупвания зависи доколко артистът ще проникне в характера на персонажа.

Как се подготвяте за ролята? Как постигате баланса между певческо и артистично майсторство?

Всъщност аз се запознах най-напред с Яго и известно време пеех неговата баритонова партия. Първият ми подход към Яго беше да му припиша всички възможни злини, за да изоблича коварството му спрямо Отело. Яго се представя за най-добрия приятел на Отело, а всъщност е най-големият му враг. Верди специално е настоявал пред сценографа Доменико Морели да изобрази Яго като много приближен до Отело, като изповедник, комуто мавърът напълно се доверява. Т.е. трагичните събития, които се случват в „Отело”, не са защото Отело е наивен, а защото Яго изглежда напълно благонадежден. В тази посока развивам образа на Отело.

Що се отнася до баланса между музика и актьорство, като композитор Верди винаги е имал предвид пеещия актьор, и винаги е разбирал музиката като функция на театъра.

 

В съвременния оперен театър режисурата или дори сценографията доминират понякога над музикалните компоненти. Вие как се чувствате в класически и модерни оперни продукции? Различно ли е усещането?

За мен подобни разлики нямат особено значение. Когато сме на сцената, ние трябва да разкажем някаква история и да въвлечем в нея зрителя. Ако се получи, това означава, че сме успели да предадем замисъла, чувството. В противен случай ще сме се провалили. З мен това е същественото, а не дали става дума за класическа или модерна сценография.

Какво е мнението Ви за интерпретацията на „Отело” от режисьорката Емануел Кордолиани?

В началото на постановката Емануел Кордолиани цитира пролога на Хенри V, за да провокира публиката, да я накара да освободи въображението си и да се отдаде на повествованието без предразсъдъци. Вярвам, че ние като екип ще вложим най-доброто от себе си, за да предадем ясно посланието на творбата.

Имали ли сте творчески срещи с български оперни певци? Познавате ли Радостина Николаева – Вашата Дездемона?

Имах шанса да работя заедно с Гена Димитрова в една представителна продукция за Театъра на Монте Карло и съм запазил прекрасни спомени за нея като изключителна личност и певица. Радвам се, че ще пея сега с Радостина Николаева. Всички български певци, с които съм се срещал в творческата си кариера, са много талантливи.

Какво знаете за Варна?

Знам, че като домакин на Международния балетен конкурс Варна посреща най-добрите балетисти в света. Щастлив съм, че ще имам възможността да представя моята най-любима роля в град, дал на света толкова много артисти.

Франческо Медда, CV

Франческо Медда изучва пиано и китара в Каляри и в консерваторията „Луиджи Керубини” във Флоренция, дипломира се в Академия „Джузепе Верди” на фондация „Тосканини” в Парма. Негови преподаватели са великите тенори Франко Корели, Джани Раймонди и Карло Бергонци. Отличен е с първа награда на конкурсите Di Stefano Competition, Teatro Comunale di Modena Competition и Amici del Loggione della Scala.

Започва кариерата си като артист на Akroama Companies. След първоначалните си изяви като баритон, се преориентира към теноровата палитра. През 2006 г. дебютира с огромен успех на Международния фестивал в Сан Марино като Каварадоси в „Тоска” и като Отело в „Отело” на сцената на Teatro Magnani във Фиденца.

Работи с най-големите съвременни диригенти като Рикардо Шайи, Гандолфи, Белучи и режисьори като Дзефирели, Колонелли, Де Томази и други.

Жъне успехи на най-престижните фестивали и световни сцени, сред които Миланската скала, La fenice di Venezia, оперните театри в Токио, Осака, Кайро, Тороно, Буенос Айрес, Толедо, също в Русия и т.н.

Репертоарът му включа Радамес в „Аида”, Отело в „Отело”, Манрико в „Трубадур”, Канио в „Палячи”, Туриду в „Селска чест”, Самсон в „Самсон и Далила”, Каварадоси в „Тоска”, Дон Хозе в „Кармен”, Андре Шение в „Андре Шение”, Калаф в „Турандот”, Пинкертон в „Мадам Бътерфлай” и др.

TOP