Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

ПРОГРАМА НА ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА

НОВИНИ И ИНТЕРВЮТА > ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА:

АКТУАЛНО ЗА НАС

ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ -
  • ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    10 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    РЕЖИСЬОРЪТ ПЕТКО БОНЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за премиерните вълнения около първата българска...
    Read More +
  • КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    08 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    ОПЕРНАТА ПЕВИЦА И РЕЖИСЬОР ЦВЕТА ХРИСТОФОРУ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за дейността си като вокален...
    Read More +
  • ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    03 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    ТЕНОРЪТ ИВАН МОМИРОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за образа на Ернани – един от най-големите герои на...
    Read More +

Карло Коломбара смята за чест да пее в страната на басите

Карло Коломбара

 

„Набуко” в Опера в Летния театър – Варна 2014

Елена Хаберман – специален пратеник на „Der neue Merker” – Zeitschrift fur Opera und Ballet in Wien und der ganzen Welt (списание за опера и балет във Виена и цял свят)

23 август 2014

 

Кирил Манолов и Сорина Мунтеану  в НАБУКО

 Метеорологичната обстановка тази вечер беше малко напрегната - дали отново ще вали или ще гледаме „Набуко”, в крайна сметка небето отсъди за „Набуко”.

Звездният гост Карло Коломбара, поканен за ролята на Закария, пристигна едва по обяд във Варна, директно от Залцбург, където участва предната вечер в премиерата на операта „Фаворитката” от Доницети.

Това обаче не му попречи да пресъздаде с изключително майсторство образа на Върховния жрец на Йехова. Великолепният му кадифен бас струеше завладяващо във всички регистри и покори напълно публиката.

В главната роля имахме удоволствието да чуем Кирил Манолов с неговия най-мощен глас.

Набуко точно, какъвто трябва да бъде – първо агресивен и обсебен от желанието да победи врага, после разтърсен горчиво от извършеното светотатство, много убедителен във всичките си превъплъщения.
Певецът често пее в Италия, обикновено под диригентската палка на Рикардо Мути и този италиански привкус на неговата интерпретация осезателно се усети както в музиката, така и в езика.

 

ЕЛЕНА ЧАВДАРОВА И БОРИС ЛУКОВ В НАБУКО

 

Много голяма изненада (с каквито не сме свикнали във Виена) поднесе младият тенор Борис Луков. Той направи изключително  впечатление с издръжливия си и силен спинтов глас с приятен тембър, подходящ за Измаел!

 

Истинско сензационно откритие бе Сорина Мунтеану като Абигайл.

Огромен глас без никакви колебания, толкова сигурно и красиво поставен, никога писклив, забележителен в пианисимите от нейната голяма заключителна сцена.

Направо превъзходна. Препоръчвам я. Певицата има твърд ангажимент с Букурещката опера, но сигурно би гостувала с удоволствие в най-престижните оперни театри. Гласът й го заслужава.  

 

 

 Удоволствие бе да чуем и Фенена на Елена Чавдарова-Иса. Един много мек, копринен глас, които никога не се форсира. В ролята на Анна, Илина Михайлова, едно съвсем младо сопрано от ансамбъла, допринесе значително за успеха на спектакъла. Гео Чобанов се представи внушително като Висшия жрец на Баал, а в ролята на Абдало Христо Ганевски демонстрира светлия си теноров глас.

И този път хорът, комуто – както знаем, в тази опера, е отредена една от главните роли, поднесе възможно най-прецизно изпълнение. В прочутия Хор на поробените евреи публиката слушаше с притаен дъх, така че игла да падне, щеше да се чуе.

На диригентския пулт стоеше някогашният директор на операта Борислав Иванов, сега артистичен директор, който с рутина и познание претворяваше музиката на Верди. Това впрочем невинаги е лесно. Не заради артистите, не, а заради увеселителния парк наблизо, който въпреки настояванията да не се пречи на оперните спектакли, увеличава максимално усилвателите си. Всъщност просташка конкурентна борба, която създава само напрежение. Известно е, че в 9.05 часа вечерта прелита приземяващ се самолет, това го знаем и от други летни сцени, но подобна безпардонност от страна на съдържателите на околните заведения е неразбираема. Привидно те трябва да бъдат глобени, но... нима това има някаква стойност?

Постановката отново бе съвсем традиционна, с много добри костюми, особено красиви бяха одеждите на Абигайл, съобразени с размера на не особено слабата дама. Сценографията се състоеше от няколко разместващи се сегмента  и стълба, която обаче не въздействаше неприятно.   
За следващия творчески сезон Държавна опера Варна се подготвя грижливо, така че ви препоръчвам още отсега да планирате една хубава морска ваканция, комбинирана с изкуство. Плажовете са чисти и поддържани, заведенията са много добри и домакините са гостоприемни.

Елена Хаберман, „Der neue Merker” – списание за опера и балет във Виена и цял свят

http://www.der-neue-merker.eu/varna-sommeroper-nabucco-mit-carlo-colombara

Превод Виолета Тончева

TOP