Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

ПРОГРАМА НА ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА

НОВИНИ И ИНТЕРВЮТА > ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА:

АКТУАЛНО ЗА НАС

ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ -
  • ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    10 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ПОБЕЖДАВА ТОЗИ, КОЙТО ПОБЕДИ СЕБЕ СИ
    РЕЖИСЬОРЪТ ПЕТКО БОНЕВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за премиерните вълнения около първата българска...
    Read More +
  • КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    08 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    КАК „МОЦАРТ СЕ ЗАБАВЛЯВА С БРОДУЕЙ“
    ОПЕРНАТА ПЕВИЦА И РЕЖИСЬОР ЦВЕТА ХРИСТОФОРУ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за дейността си като вокален...
    Read More +
  • ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    03 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ОТ „БИТКАТА ЗА ЕРНАНИ“ ДО ДНЕС
    ТЕНОРЪТ ИВАН МОМИРОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за образа на Ернани – един от най-големите герои на...
    Read More +

Мецосопраното Агунда Кулаева: Успехът в музиката е all inclusive!

Интрервю на Виолета Цветкова, в-к "Труд"

На 26 април зала 1 на НДК отново ще вдигне завеса за оперен спектакъл. След гастрола на Русенската опера преди Коледа, дни след Великден, тук ще бъде трупата на Държавната опера-Варна с "Кармен" от Бизе.

Спектакълът идва по покана на продуцентите от "Артишок" с участието на известното руско мецосопрано Агунда Кулаева, нашумелия в чужбина български тенор Иван Момиров като дон Хосе, румънката Дияна Тургуй като Микаела и Венцислав Анастасов като Ескамилио. Режисьор е Кузман Попов, а диригент - Светослав Борисов.

 

Агунда Кулаева

 

Кариерата на Агунда Кулаева тръгва стремително нагоре от... София, след като през 2009-а става лауреат на международния конкурс за млади оперни певци "Борис Христов".

За Кармен, за детството и родителите си, за сценичното партньорство със своя съпруг оперната певица разказва пред "Труд".

- Агунда Елкановна, очакваме ви скоро в София - вълнувате ли се?

- Да, винаги с радост идвам в София, защото този град е свързан с големи и добри промени в живота ми! Въобще в България ми е комфортно!

- Ще пеете Кармен - с какво ви провокира тя?

- Много я обичам! Това е единственият образ, където мога да полудувам на сцената. Вокално не е трудна, затова нищо не сковава актьорската игра! Можеш да импровизираш. Винаги е интересно. Да пея Кармен е празник! Като бонус след напрегнат месец! Като отдъхване е.

 

- Лауреат сте на конкурса "Борис Христов" - колко важна бе тази награда за кариерата ви.

- Нямам много награди, защото конкурсът в София беше едва ли не единственият в живота ми! Не виждам особен смисъл в конкурсите, но те са необходими на един начинаещ певец, за да си намери работа. Аз си намерих работа още в самото начало на творческия си път, затова не беше нужно да търся още нещо. Сега ходя на прослушвания за различни агенции и ми предлагат работа. Пея в театър "Новая опера" и в Болшой театър. За съжаление заради многото ангажименти рядко излизам на сцената в Новосибирск...

- А как попаднахте в "Новая опера"?

- Театър "Новая опера" беше мечта! Виждах се на тази сцена още преди да заживея в Москва. Когато завърших Центъра за оперно пеене "Вишневская", мислех само за "Новая опера"! Издържах и трите тура в театъра и ме приеха в трупата през 2005 г. Първата роля, която изпълних, беше на Ратмир от "Руслан и Людмила". Много тежка партия, за контраалт. Беше ми трудно, но тогава можех да изпея дори дон Хосе!

- Имате ангажименти и в Болшой театър, и в Новосибирск, и във Варна, и в София, и в Европа - не е ли трудно за една майка?

- Да, трудно е да бъдеш майка и певица. Даже много трудно! Но аз съм максималист. Не избирам леки пътища. Важно ми е да съм първокласна певица и най-добата майка в света! Засега ми се получава. Но ако децата започнат да страдат, ще жертвам проектите... Всъщност така и правя. В момента отказвам продължителни пътувания и постановки. Не мога да оставя децата за цял месец. Невъзможно е! Децата имат нужда от мама - това е моят девиз!

- Родителите ви навярно са "виновни" за професионалния ви избор - какво беше детството ви в Северна Осетия.

- Родителите ми са оперни певци. Баща ми беше баритон, мама е сопрано, брат ми - драматичен тенор, а сестра ми - мецосопран.
Бях обречена да съм оперна певица! Като дете мама и татко не ми даваха да уча музика. Не искаха още един "инвалид" вкъщи. До 12 години не се съпротивлявах, но после тайно се записах в музикална школа. Баба плащаше. След няколко месеца ги поканих на изпит. Те чуха какво съм научила на пианото и... разбраха, че е безполезно да ми забраняват. Бях "заразена"!

- А трудно ли се излиза от сянката на известни родители?

- Баща ми беше изключително популярен в Осетия. Почина през 2002-а, но и досега пускат записите му по радиото и телевизията. Но всеки има свой си път. Никога не съм била в сянката на славата на моя баща. Бих му казала "благодаря"! Защото имам по кого да се равнявам.

- Помните ли първото си излизане на сцената?

- Цялото ми детство мина в театъра. Много пъти играех в спектакли с родителите ми. А веднъж седях в залата и крещях на артистите от миманса да не стискат силно ръката на татко, защото му излизат синини! Публиката се скъса от смях!

- Искали сте да станете диригент...

- Знаете ли, по едно време свирех отлично на пиано и дори се замислях да стана пианистка, но характерът ми винаги ми е пречил!
Исках да ръководя. И се справях. Хората ми вярват, слушат ме - това е много ценно.

Мама знаеше, че от мен ще стане добър ръководител, а да ръководи в музиката може само диригентът! Тя повлия на решението ми. Имах големи перспективи в тази област и дори собствен състав.
Не знам как щеше да свърши всичко, ако случайно не бях чула председателя на... държавната комисия. За дипломна работа правех "Реквием" на Лойд Уебър.
Тогава в Русия единици притежаваха подобни ноти. Положих огромни усилия да ги получа, а оркестрацията направих сама. Същевременно моя състудентка ме помоли да изпея соловата партия в нейната дипломна работа "Камбанки" от Гаврилин.

И така, след като обсъди кой да продължи с аспирантура, педагогическата комисия реши: "Кулаева!" Но председателят на комисията възрази: "Не, на нея не е нужна аспирантура по дирижиране. Ще убиете една добра певица! Да върви във вокалния факултет и да пее!" Ето, така случайно се самоопределих!

- Ваш педагог е била легендарната Галина Вишневская, която почина в края на 2012 г. - кой от уроците не забравяте?

- Галина Павловна е най-важното нещо в живота ми! Велика жена! Уникална личност, която преобърна живота ми с краката нагоре. Принуди ме да променя мисленето си. Нейните съвети, изречени на висок глас, още звучат в ушите ми. Мъчно ми е, че не мога сега да се затичам при нея и да я помоля за съвет...

- През февруари пяхте в Болшой театър с друга световна легенда - диригента Генадий Рождественски. Казват, че тогава е спасил спектакъла "Царска невеста" - как се работи с него?

- Генадий Рождественски е легендарна, много уважавана личност! Той не е многословен. По-скоро съвсем безмълвен! ВСИЧКО, КОЕТО ДРУГИТЕ КАЗВАТ, ТОЙ ГО ПРЕДАВА С РЪЦЕ И ОЧИ! И това е напълно достатъчно!
Щастлива съм, че имах късмета да работя с него. След "Кармен" в София заминавам за Виена. На 29 април пак ще пеем "Царска невеста". А през юли заминаваме за Америка.

- С вашия съпруг Алексей Татаринцев имате общ проект "Музиката на любовта" - интересно ли е да работите заедно?

- О, да работя с него е също толкова прекрасно, колкото и да живея с него. Той е първокласен певец. Надявам се да го чуете в България. "Музиката на любовта" е проект с уникално съдържание. На концертите ни в Москва идваха хора от други градове и държави. А това е мнооого приятно.

- Кое според вас е най-важно за успеха на младите певци - талантът, късметът, всекидневната работа или... красивата външност?

- Ами ВСИЧКО! Иначе ще кажат: "Да, добра певица, талант, късметлия, труди се упорито, но външността ..." Или: "И гласът е добър, и на външност го докарва, но няма пламъче." То се нарича харизма! Никой не знае къде точно в нас "живее" тя и как да си я купим, но я има. Затова ключът към успеха е комплекс от всички тези качества. All inclusive!

- Понякога пеете мъжки партии - не е прецедент за мецосопрано, но трудно ли е?

- Там има един проблем - пластиката! Не мога да ходя, поклащайки си дупето (а и дупето не бива да е голямо, затова трябва да контролираш теглото си) като момиче.
Погледът ми, обръщането на главата трябва да са мъжки. За тези неща задължително се работи с педагог.

- А има ли партия, за която още не се чувствате готова?

- Да! Не съм готова да пея Азучена от "Трубадур"! Страховита партия... Толкова ужасен сюжет. Страх ме е. Та аз съм майка! Но ще се справя с този страх и ще я изпея, защото е моя мечта.

- Нови гастроли в България?

- Надявам се. Благодаря на Борислав Иванов и Даниела Димова, че не ме забравят и ме канят в прекрасната Варна.

 Виолета Цветкова, в. „Труд”, 9 април 2014

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=3986541

TOP