Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

НОВИНИ > ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА:

АКТУАЛНО ЗА НАС

ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ -
  • СКРЪБНА ВЕСТ
    11 Септември 2019 by Admin opera, in Актуални новини
    СКРЪБНА ВЕСТ
    Днес 1 0 септември 2019 г. ПОЧИНА ХРИСТО ГЕОРГИЕВ ИГНАТОВ Дългогодишен директор и диригент на...
    Read More +
  • СТАРТ НА ОПЕРНИЯ СЕЗОН С МАЕСТРО ЕМИЛ ТАБАКОВ, МИНЧО МИНЧЕВ И НИКОЛАЙ МИНЧЕВ
    02 Септември 2019 by Admin opera, in Актуални новини
    СТАРТ НА ОПЕРНИЯ СЕЗОН С МАЕСТРО ЕМИЛ ТАБАКОВ, МИНЧО МИНЧЕВ И НИКОЛАЙ МИНЧЕВ
    Симфоничен концерт - 1 октомври 2019, 19.00, Основна сцена Държавна опера Варна, 77-ми творчески...
    Read More +
  • ПРЕДСЕЗОН С ФИНАЛИСТИ ОТ МАЙСТОРСКИТЕ КЛАСОВЕ НА ДИРИГЕНТИ И РЕЖИСЬОРИ ОТ СВЕТОВНИТЕ СЦЕНИ
    02 Септември 2019 by Admin opera, in Актуални новини
    ПРЕДСЕЗОН С ФИНАЛИСТИ ОТ МАЙСТОРСКИТЕ КЛАСОВЕ НА ДИРИГЕНТИ И РЕЖИСЬОРИ ОТ СВЕТОВНИТЕ СЦЕНИ
    ПРЕДСЕЗОН С ФИНАЛИСТИ ОТ МАЙСТОРСКИТЕ КЛАСОВЕ НА ДИРИГЕНТИ И РЕЖИСЬОРИ ОТ СВЕТОВНИТЕ СЦЕНИ За...
    Read More +

Актуални новини

В началото на февруари на театралната и оперна сцена във Варна

 

 

КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ

 

Театралният февруари започва на 1-ви, четвъртък, Основна сцена, 19.00, с „КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ“. В познатата комедия на Добри Войников режисьорът  Стоян Радев Ге. К. е привнесъл романтиката  от живота на пътуващи артисти, отдадени докрай на своето изкуство. Едно любимо представление, в което участва почти цялата трупа на Варненския театър, начело с  Гергана Арнаудова, отличена с награда ВАРНА за великолепното си превъплъщение в ролята на Мадам Злата.

 

 

 

 

 

РИГОЛЕТО

 

На 2 февруари, петък, Основна сцена, 19.00, ще се играе постановката на Кузман Попов „РИГОЛЕТО“ пошедьовъра на Верди за тъжната съдба на шута, когото освен дъщеря му Джилда, никой в двора не обича.

В ролята на шута ще аплодираме перфектния Венцеслав Анастасов, Валерий Георгиев ще се преобрази в Херцога на Мантуа, една от любимите му роли, а изящната Мария Павлова се готви с вълнение за дебюта си като Джилда.

На диригентския пулт този път ще застане Маестро Страцимир Павлов.

 

 

 

 

КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ

 

В същия ден, 2 февруари, петък, но на Сцена Филиал, 19.00, зрителите ще проследят „КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ“. Верен на автора Пиер Корней, Васил Дуев режисира с много въображение и елегантност театъра като спасение. Театърът едновременно като метафорично и реално пространство, където проблемите намират разрешение, а греховете изглеждат простени. Впечатляващо артистично присъстие на дебютантите Ненчо Костов, Ивайло Иванов и Сабина Коен, както и на Цветина Петрова, Константин Соколов, Гергана Арнаудова, Пламен Димитров, Стоян Радев, Николай Кенаров.

 

 

 

 

СЪННа 3 февруари, Сцена Филиал, 16.00, е време за Семейния театър в събота, който ще увлече деца и родители, заедно с момчето Тони в „СЪН“,една приказна смесица от фентъзи и символизъм. Приключенията с феи и митични същества, придружени разбира се с поука, са замислени от авторката Магда Борисова, за да вдъхновят след това художничката Даниела Николчова, режисьора Стоян Радев Ге. К. и актьорите за това много искрено и много вълнуващо театрално преживяване.

 

Ръководството си запазва правото на промени в програмата!

 

БИЛЕТНИ КАСИ: пл. «Независимост» 1, Основна сцена: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, тел. 052 665 022; Сцена Филиал: тел. 052 612 998– един час преди спектакъл

Фестивален и конгресен център: всеки ден 10:00-21:00, почивка 14:00-14:30 и 16:30-17:00, тел. 052 685 214. ЗАЯВКИ: тел. 052 665 051, 052 665 020

www.tmpcvarna.com

 

 

БИЛЕТ ЗА ДВАМА В МЕСЕЦА НА ЛЮБОВТА И ВИНОТО!

 

На специалната цена от 10 лева!

В навечерието на месеца на любовта и виното специални цени за оперните, театралните и балетните спектакли. 

Вземете билет за двама на стойност 10 лв. и зарадвайте любим човек с незабравими емоции. Побързайте промоцията е валидна само през почивните дни – 27 и 28.01. Местата са ограничени!

БИЛЕТНИ КАСИ: пл. Независимост 1: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, тел. 052 665 022

Сцена Филиал: тел. 612 998 – един час преди спектакъл

 

 

21.02/19:00 - ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО
01.02/19:00 - КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ
02.02/19:00 – РИГОЛЕТО
02.02/19:00 – КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ
03.02/16:00 - СЪН

05.02/19:00 – КОТКИ
05.02/19:00 – ПРИЯТЕЛИ?

07.02/19:00 – ЖИЗЕЛ 
09.02/19:00 – ЕМИЛ ТАБАКОВ

10.02/16:00 - МОЯТА СТРАСТНА ЛАТИНО ЛЮБОВ
12.02/18:00 В РИТЪМА НА МУЗИКАТА

14.02/19:00 – ЛЮБОВНА ВЕЧЕР В ОПЕРАТА
17.02/16:00 - МАНОН ЛЕСКО

19.02/19:00 – ТРИМАТА МУСКЕТАРИ
19.02/19:00 – ЕДНООКИЯТ ЦАР
20.02/19:00 – ХЕНРИ IV
21.02/19:00 – ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА
22.02/19:00 – РЕТРО
23.02/19:00 – МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ
23.02/19:00 – МЕСЕЦ НА СЕЛО
26.02/19:00 – БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО
27.02/18:00 – ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР
28.02/19:00 – КАНКУН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

НА ТЕАТЪР И ОПЕРА ВЪВ ВАРНА ДО КРАЯ НА ЯНУАРИ

 

 20 – 31 ЯНУАРИ 2018

 Стефан Бояджиев

След успешното участие на балетната трупа на Театрално-музикален продуцентски център Варна в януарския Международен балетен фестивал в Банско и кратка ваканция, ДТ „Стоян Бъчваров“ и Държавна опера Варна отново посрещат зрители. Спектаклите и през тази година се играят на Основна сцена, Сцена Ротонда, Сцена Филиал и Камерна сцена „Стоян Камбарев“.

В театъра 2018-а поведе още на 11 януари световноизвестната комедия на Рей Куни „Бащи, лъжи и още нещо“,режисьор Костадин Бандутов, с обичания от варненци Свилен Стоянов в ролята на д-р Мортимър.

А на 19 януари операта кани своите почитатели на Оперо-оперетна гала, с диригент Стефан Бояджиев, водещи варненски солисти и гости. Вместо познатото разделение на двата жанра, сега операта и оперетата са обединени  в един голям бляскав гала концерт с творби на Моцарт, Верди, Росини, Калман, П. Хаджиев, Д. Вълчев и други композитори.

 

Сред предстоящите до края на януари представления да откроим най-напред заглавията, адресирани към младите, макар и не само към тях. Това са мюзикълът „Мамма Миа“ с вечните песни на „АББА“, с екипа на Варненската детско-юношеска опера, диригент Ганчо Ганчев и режисьор Костадин Бандутов (22 януари, понеделник, Основна сцена, 19.00-21.30); балета „Лешникотрошачката“ по едноименната приказка на Е. Т. А. Хофман, музиката на Лебедово езероЧайковски и хореографията на Сергей Бобров, с примабалерината Весела Василева и Павел Кирчев в главните роли (25 януари, четвъртък, Основна сцена, 19.00-21.00), както и „Лебедово езеро“, най-красивия балет на Чайковски, хореограф Светлана Тоншева, диригент Мартин Георгиев, с перфектната прима Веса Тонова – Одета/Одилия и великолепния Павел Кирчев – Принц Зигфрид (31 януари, сряда, Основна сцена, 19.00-21.00).

 

Препоръчваме на родителите да заведат децата и на Сцена Фамилия в свободния от училищни занимания съботен ден. Това може да се случи още тази събота, 20 януариили следващата събота 27 януари, в удобния за всички възрасти следобеден час 16.00. Тогава авторката Магда Борисова, режисьорът Стоян Радев Ге. К., художничката Даниела Николчова и актьорите ще ви поканят в един вълшебен „СЪН“,населен с феи и вълшебници.

Един спектакъл за деца от 7 до 107, задължителен за възрастни и препоръчителен за деца, както обича да казва режисьорът.

 

 

ГРАФ МОНТЕ КРИСТОДържавна опера Варна предлага до края на януари един оперен и един оперетен спектакъл, както и един мюзикъл. Оперетата „ВЕСЕЛАТА ВДОВИЦА“от Лехар ще дирижира Игор Богданов, а в главните роли ще се изявят Миряна Калушкова – Хана Главари, Валерий Георгиев – Граф Данило, Барон Зета – Людмил Петров, Филипа Руженова – Валансиен, Михаил Михайлов – Камий дьо Росийон (24 януари, сряда, Основна сцена, 19.00-21.20).

Операта „АТИЛА“от Джузепе Верди, чиято бравурна премиера бе миналото лято, ще дирижира главният диригент Ян ван Маанен. Сред великолепния солистичен състав ще аплодираме най-добрата Одабела Линка Стоянова, световния тенор Бойко Цветанов – Форесто, Гео Чобанов – Атила и кадифения баритон Свилен Стоянов, който ще дебютира като римския генерал Ецио (26 януари, петък, Основна сцена, 19.00-21.00).

 

За мюзикъла „ГРАФ МОНТЕ КРИСТО“на бродуейския автор Ив Деска и режисьора Петко Бонев, който след световната премиера във Варна преди две години не спира да печели нови привърженици, особено важен е Маестро Страцимир Павлов.

Той не само дирижира суперпродукцията и задава темпото на динамичните събития, случващи се на сцената, но и свири на пианото. В центъра на огромния екип от солисти, хор и балетса главните действащи лица Едмон Дантес/Граф Монте Кристо и неговата любима Мерседес, в чиито образи се превъплъщават неизменният Христо Ганевски и очарователната Ина Петрова (29 януари, понеделниик, Основна сцена,  19.00-21.30).

 

 

 

Приятелите на театъра ще избират между 6 интересни заглавия. За психодрамата „КАНКУН“от Жорди Галсеран, режисьорски прочит на Стилиян Петров, сценография Венелин Шурелов, костюми Елица Георгиева, музика Петя Диманова, недвусмислено говорят наградите ИКАР, АСКЕЕР и ВАРНА. Биляна Стоева, Даниела Викторова, Стоян Радев, Пламен Димитров и Гергана Арнаудова защитават високите отличия на всяко представление, така ще бъде и на 22 януари, понеделник, Сцена Филиал, 19.00-21.00).

 

 

 

 

В загадъчния „МЕСЕЦ НА СЕЛО“от Тургенев героите се оказват подвластни на страстта и все по-малко верни на разума. Колкото повече се отпускат в прегръдката на сладострастието, толкова повече се губят в реалността. Режисьорът Стилиян Петров е привлякъл и за тази своя сценична версия предпочитания си постановъчен екип – сценографа Венелин Шурелов и костюмографа Елица Георгива, както и актьорите Даниела Викторова, Стоян Радев, Цветина Петрова, Валери Вълчев, Веселина Михалкова и други (24 януари, сряда, Сцена Филиал, 19.00-21.00).

 

Едноокият царМарк Креует написва „ЕДНООКИЯТ ЦАР“като “комедия на наблюдението“ и режисьорът Петър Денчев последователно извежда тази специфика с художествените средства на театъра. Крайно чувствителен към манипулативната съвременност, сюжетът се занимава с начина, по който днес човек неминуемо съучаства в социалния и политически контекст. Силно въздействащ спектакъл с участието на Симеон Лютаков, Милена Кънева, Биляна Стоева, Пламен Димитров и Николай Божков (26 януари, петък, Сцена Филиал, 19.00-20.20).

 

Към жанра на класическата комедия се числи и спектакълът на Ямболския драматичен театър „ЮНАЦИ С УМНИ КАЛПАЦИ“от Никола Русев, режисьор Дияна Радева. Четирима „юнаци” с измислени геройства се опитват да живеят на гърба на хората от селото си, като „за благодарност” го „пазят” от още по-измислената и  страшна  Ламя. 

Е, всички ги познават, всички им се присмиват, всички се крият от тях, но само мома Петрана се досеща как да им „скрои калпака”, така че повече да не пречат на никого (25 януари, четвъртък, Сцена Филиал, 19.00).

 

ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА

 

Доста по-изискан е хуморът, заложен от Валентин Красногоров в „ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА“.Режисьорът Костадин Бандутов  също елегантно надниква в съзнанието на персонажите, за които изневярата носи повече сътресение, отколкото удоволствие.

Чудесна игра на Валентин Митев, Веселина Михалкова, Цветина Петрова, Гергана Арнаудова, Димитър Мартинов, Биляна Стоева, Константин Соколов, Валери Вълчев, Милена Кънева, Свилен Стоянов (29 януари, понеделник, Сцена Филиал, 19.00-20.45).

 

 

 

 

 

 

Хенри IVЗа най-новата постановка на Варненския театър „ХЕНРИ IV" от Пирандело е отреден предпоследният януарски ден. „Хенри може да бъде всеки от нас. Подобно на героя, който потъва в собствен свят, забравен от най-скъпите на сърцето му хора – приятеля и любимата, всеки избира собственото си бягство от онова, което го кара да се чувства неудовлетворен“, обобщава може би най-важното от посланията на своя полифоничен спектакъл режисьорът Лилия Абаджиева.

В естетски ключ са изградени сценографията и костюмите на изключителния художник Васил Абаджиев, както и превъплъщенията на актьорите, сред които Стоян Радев демонстрира върхово постижение в ролята на Хенри IV“ (30 януари, вторник, Основна сцена, 19.00-21.00).

 

 

 

 

Ръководството си запазва правото на промени в програмата

 

 

БИЛЕТНИ КАСИ: пл. Независимост 1: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, 052 665 022

Сцена Филиал: тел. 612 998 – един час преди спектакъл

Фестивален и конгресен център: всеки ден от 10 до 21 ч. /почивка 14-14,30ч. и 16,30-17 ч./, тел. 052 685 214

ЗАЯВКИ: тел. 052 665 051, 052 665 020

www.tmpcvarna.com

 

 

 

ОТ 2017 В 2018 ГОДИНА

 

ДАНИЕЛА ДИМОВА, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, за последните успехи и премиерните оперни и театрални заглавия

 

Интервю на ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА

 

Кое е най-доброто, с което остава 2017-а?

Даниела ДимоваТеатрално-музикален продуцентски център Варна изпрати 2017-а като една много успешна година във всяко едно отношение - приходи, публика и нови продукции. Държавна опера Варна постигна своятворчески и зрителски пик по време на Опера в Летния театър, а ДТ „Стоян Бъчваров“ се представи много добре в МТФ „Варненско лято“. Имахме много вълнуващи преживявания с изкуството и със зрителите през цялата година, гостувахме на различни сцени в столицата и страната, без да забравяме нашите празнични музикални и театрални Великденски и Коледни фестивали.

Завършихме кулминационно годинатане къде да е, а в столицата на Европейския съюз Брюксел, където само няколко дни преди България да поеме европредседателството, в навечерието на Коледа, Държавна опера Варна бе поканена да представи „Аида“ от Верди. И двата наши спектакъла в огромната зала „Forest National” с 5 000 места бяха напълно разпродадени. Публиката ни посрещнаповече от добре, дори реагира нестандартно, като наруши обичаяси да поднася аплодисменти в края на представлението, а не след всеки музикален номер, както се случва в други географски ширини, включително у нас. Арията на Радамес разчупи централноевропейската традиция и в двете вечери. 

Варненската опера и друг път е гостувала на международна сцена, предимно с чужди солисти, но сега за пръв път съставът бе изцяло български. И така, в Брюксел постановката на „Аида“ на известния оперен режисьор Франко Драгоне защитиха блестящо нашите диригенти – Маестро Борислав Иванов, доайен на българските диригенти и наш артистичен директор, главният ни диригент Ян ван Маанен, заедно с оркестъра, солистите, хора и балета на Варненската опера. Наред със световния тенор Камен Чанев, се изявиха Димитринка Райчева, Валерий Георгиев, Таня Иванова, Елена Чавдарова-Иса, Свилен Николов, Пламен Димитров, Гео Чобанов и др. Удовлетворени сме както от художественото ниво, така и от финансовите резултати на този гастрол, за чиято прекрасна организация дължим благодарност на импресарска агенция „Eurocon” с управител Светла Атанасова. Щастливи сме, че домакините ни поканиха през 2018 година да се завърнем отново в Брюксел, вече не само с „Аида“, а и с „Набуко“, „Травиата“ и Оперна гала.

След Брюксел дойде и началото на 2018-а в Банско. Как се представи варненският екип в Международния балетен фестивал?

Да, след Брюксел в края на 2017-а последва гастролът ни в Банско, съвсем в началото на 2018-а. Тамс не по-малък успех нашата балетна трупа поднесе на българската и международна публика в най-престижния ни зимен курорт топ спектаклите си „Лешникотрошачката“, „Зле опазеното момиче“ и най-новото си заглавие – балета на балетите „Лебедово езеро“. За пореден път януарските балетни дни в Банско поставят началото на нашите първи сценични изяви за годината.

У дома, във Варна, новата година започна за ТМПЦ със силен старт на Драматичния театърна 11 януари икомедията “Бащи, лъжи и още нещо“,най-новия, но вече хитов спектакъл на режисьора Костадин Бандутов. В януарския афиш играем „Хенри IV” на Лилия Абаджиева, „Комичната илюзия“ на Васил Дуев и всички останали заглавия от репертоара на театъра. На 19 януарии операта кани зрителите на първа среща за новата година – голяма Оперно-оперетна гала, под диригентството на Стефан Бояджиев, с наши солисти и гости.След това продължаваме с оперетата „Веселата вдивица“, операта „Атила“, мюзикълите „Котки“, „Граф Монте Кристо“ и Тримата мускетари“. Предстоят симфонични концерти с Маестро Емил Табаков, Маестро Мартин Георгиев и т.н. За Деня на влюбените, освен традиционната „Една любовна вечер в операта“, ще изненадаме зрителите и с „Моята страстна латино любов“.

Ще бъде ли спазена традицията Варненският драматичен театър да гостува в София през февруари?

Да, готвим се за мащабен едноседмичен театрален десант в Софияот 12 до 16 февруари, когато ще представим пет от последните си заглавия на пет различни сцени. Това са: “Хенри IV”от Пирандело, реж. Лилия Абаджиева в Народния театър на 12 февруари, 19.00; „Месец на село“ от Тургенев, реж. Стилиян Петров, в Младежкия театър на 13 февруари, 19.00; „Комичната илюзия“ от Корней, реж. Васил Дуев, в Театър „Българска армия“ на 14 февруари, 19.00; „Сън“ от Магда Борисова, реж. Стоян Радев Ге. К.,в Театър „Театро“ на 15 февруари, 11.00, 14.00 и 18.00; и „Приятели?“ от Здрава Каменова и Калин Ангелов, реж. Николай Кенаров, в „I am studio” на 16 февруари, 19.00.

Кои ще бъдат новите заглавия на Варненския драматичен театър и Варненската опера през новата година?

Вече текат репетиционните процеси за театралните премиери на „Мобилният телефон на мъртвеца“(работно заглавие) от Сара Рул, реж. Петър Денчев и на детския мюзикъл „Приключения опасни с герои сладкогласни“ по текст на Недялко Йорданов и музикана Хайгашод Агасян, реж. Костадин Бандутов, хореография Георги Енчев –Гош.Ново заглавие за нашата театрална сцена ще предложи и режисьорът Георги Михалков.За оперната сцена предвиждамепремиерите на романтичната опера „Летящият холандец“ от Вагнер, копродукция с Националната опера в Белград и на операта „Джоконда“ от Понкиели, копродукция с италианските оперни театри в Модена и Пиаченца. Ще има, разбира се, и много други нови заглавия. Голямата новина е, че варненскатапремиера на мюзикъла „Да пееш в дъжда“, реж. Борис Панкин, с Орлин Горанов и Мариан Бачев в главните роли, ще бъде премиера не само за България, но и за Европа. Предпремиерните спектакли предстоят на 4 и 5 април, в рамките на Великденския музикален фестивал - Варна 2018.

 

17 януари 2018

НОВАТА ГОДИНА ИДВА С ПРАЗНИЧНИ ЦЕНИ ЗА ВАРНЕНСКАТА ДРАМА И ОПЕРА!

 

Не пропускайте специалните цени с отстъпки до 50% в първите дни на 2018 година. Предложението е валидно само в периода 2-7 януари. Местата са ограничени!

Възползвайте се от уникалната възможност да гледате и да зарадвате своите близки с предпремиерни спектакли на половин цена само през първата седмица на януари!

-          ПЕПЕЛЯШКА за първи път във Варна оперния шедьовър на Росини на 29 и 30 март

-          ДА ПЕЕШ ПОД ДЪЖДА по известния мюзикъл с Орлин Горанов и Мариан Бачев на 4 и 5 април

Както и обичаните и очаквани театрални заглавия:

РЕТРО с Михаил Мутафов на 22 февруари

ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР на 27 февруари

и още над 40 предложения до Великденските празници!

Събитие

Редовни цени

Цени с отстъпка

11.01/19.00 –  БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО

12.01/19:00 – КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ

15.01/19.00 – ХЕНРИ IV

16.01/19:00 – ПАМЕТТА НА ВОДАТА

17.01/ 19:00 –КАВКАЗКИЯТ ТЕБЕШИРЕН КРЪГ

18.01/19:00 – КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ

19.01/19:00 – ПРИЯТЕЛИ?

19.01/19:00 – ОПЕРНО-ОПЕРЕТНА ГАЛА

22.01/19:00 - КАНКУН

24.01/19:00 – МЕСЕЦ НА СЕЛО

24.01/19:00 – ВЕСЕЛАТА ВДОВИЦА

25.01/19:00 – ЛЕШНИКОТРОШАЧКАТА

25.01/19:00 -  ГАСТРОЛ на ДТ „Невена Коканова“ с постановката ЮНАЦИ С УМНИ КАЛПАЦИ

26.01/19:00 – ЕДНООКИЯТ ЦАР

26.01/19:00 - АТИЛА

29.01/19:00 – ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА

29.01/19:00 – ГРАФ МОНТЕ КРИСТО

30.01/19.00 – ХЕНРИ IV

31.01/19:00 – КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ

31.01/19:00 – ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО

01.02/19:00 – КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ

02.02/19:00 – РИГОЛЕТО

02.02/19:00 – КОМИЧНАТА  ИЛЮЗИЯ

05.02/19:00 –            КОТКИ

05.02/19:00 –            ПРИЯТЕЛИ?

07.02/19:00 – ЖИЗЕЛ

09.02/19:00 – ЕМИЛ ТАБАКОВ

14.02/19:00 – ЛЮБОВНА ВЕЧЕР В ОПЕРАТА

19.02/19:00 – ТРИМАТА МУСКЕТАРИ

19.02/19:00 – ЕДНООКИЯТ ЦАР

20.02/19:00 – ХЕНРИ IV

21.02/19:00 - ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО

21.02/19:00 – ПРЕЛЕСТИТЕ  НА ИЗНЕВЯРАТА

22.02/19:00 – РЕТРО

23.02/19:00 – МАДАМ БЪТЕРФЛАЙ

23.02/19:00 – МЕСЕЦ НА СЕЛО

26.02/19:00 – БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО

27.02/18:00 – ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР

28.02/19:00 – КАНКУН

02.03/19:00 – БЪЛГАРИ ОТ СТАРО ВРЕМЕ

07.03/19:00 – ТРИМАТА ТЕНОРИ

08.03/19:00 – ЛЮБОВЕН ЕЛИКСИР

09.03/19:00 – ТОСКА

10.03/19:00 – ЗЛЕ ОПАЗЕНОТО МОМИЧЕ

14.03/19:00 – ЕНЕСКУ-ДЕБЮСИ В СИМФОНИЧЕН КОНЦЕРТ

16.03/19:00 – КАРМЕН

24.03/19:00 – КОТКИ

25.03/19:00 – РАХМАНИНОВ – ЧАЙКОВСКИ на Благовещение

29.03/19:00 – ПЕПЕЛЯШКА

30.03/19:00 – ПЕПЕЛЯШКА

04.04/19:00 – ДА ПЕЕШ ПОД ДЪЖДА

05.04/19:00 – ДА ПЕЕШ ПОД ДЪЖДА

12, 15

12, 15

12, 15

20

12, 15

12, 15

10

15, 20

12, 15

12, 15

12, 20

15, 20

12, 15

20

15, 20

12, 15

12, 20

12, 15

12, 15

15, 20

12, 15

15, 20

12, 15

15, 20

10

15, 20

15, 20

15, 20

15, 20

20

12, 15

12, 15

12, 15

12, 15

15, 20

12, 15

12, 15

12, 15

12, 15

15, 20

15, 20

15, 20

15, 20

12, 20

15, 20

15, 20

15, 20

15, 20

20, 30

20, 30

20, 30

20, 30

6, 8

6, 8

6, 8

10

6, 8

6, 8

8

8,12

6, 8

6, 8

8, 12

8, 12

6, 8

12

8, 12

6, 8

8, 12

8, 12

6, 8

8, 12

6, 8

8, 12

6, 8

8, 12

8

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

12

6, 8

6, 8

6, 8

6, 8

8, 12

6, 8

6, 8

6, 8

6, 8

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

8, 12

10, 15

10, 15

10, 15

10, 15

IN MEMORIAM

IN MEMORIAM ГЕОРГИ КОЙЧЕВ ГЕОРГИЕВ (14.05.1933, Варна - 25.12.2017)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Готови сме не само за сезона, но и за Опера в Летния театър

 
 

Интервю на Даниела Димова за БНР:

 

http://bnr.bg/hristobotev/post/100911318

 

 

 

 

 

 

В навечерието на председателството на България на Европейския съюз и непосредствено преди Рождество Христово, на 22 и 23 декември 2017 година, екипът на Театрално-музикален продуцентски център Варна, Държавна опера Варна, е поканен в Брюксел, за да изнесе „Аида“ от Джузепе Верди. Гастролът е организиран от фирма "Eurocon" с управител Светла Атанасова.

„Този авторски спектакъл на един от най-известните съвременни италиански оперни режисьори Франко Драгоне представихме с изключителен успех в Антверпен през май, при това в четири поредни вечери. Сега през декември ще излезем на най-престижната белгийска сцена Forest National в Брюксел, която разполага с 5 000 места. За нас е чест, че след като преди години гостувахмена същата сцена с „Набуко“, сега ще покажем и „Аида“.Заминаваме за Белгия със съзнание за отговорността, само няколко дни преди поемането на председателството на Европейския съюз от България, да представим не къде да е, а в столицата на Европейския съюз, българското оперно изкуство. Чувствам се горда, че мащабната продукция на „Аида“ носи определено варненски почерк, тъй като в нея участват наши диригенти, оркестър, солисти, хор и балет“, споделя директорът на Театрално-музикален продуцентски център Варна Даниела Димова. 

На сцената на Forеst National в „Аида“ ще се изявят солистите на Държавна опера Варна: сопраното Димитринка Райчева(Аида), тенорътВалерий Георгиев(Радамес), баритоните Свилен Николов и Пламен Димитров(Амонасро),басът Гео Чобанов(Цар на Египет), както и Галина Великова (Жрица) и Христо Ганевски (Вестител). В първата вечер за ролята на Радамес е поканен световният български тенор Камен Чанев, а ролята на Амнерис ще изпълни сръбското мецосопрано Саня Анастасия. На второто представление в Аида ще се превъплъти Таня Иванова, Елена Чавдарова-Иса ще пее Амнерис, а басът Ивайло Джуров ще бъде Рамфис и в двата спектакъла.

„Аида“ на 22 декември ще дирижира Маестро Борислав Иванов, доайен на българските диригенти и артистичен директор на Държавна опера Варна, а за спектакъла на 23 декември на диригентския пулт ще застане главният диригент на Държавна опера Варна Маестро Ян ван Маанен.

 

Съкровена Коледа и озарена 2018 година, приятели!

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

ДО КРАЯ НА ДЕКЕМВРИ 2017 НА СЦЕНИТЕ НА ТЕАТРАЛНО-МУЗИКАЛЕН ПРОДУЦЕНТСКИ ЦЕНТЪР ВАРНА

 

КОЛЕДНА ПРИКАЗКА

 

 

 

В оставащите дни до края на годината на сцените на Театрално-музикален продуцентски център Варна, в рамките на VIII Коледни театрални седмици и XVIII Коледен музикален фестивал може да видите очарователния и задължителен за коледните празници балет „Лешникотрошачката“, два концерта идва театрални спектакъла, без да забравяме „КОЛЕДНА ПРИКАЗКА“, която продължаваме да разказваме на младата публикавсеки ден на Сцена Филиалот 11.00, 13.00 и 15.00, чак до 22 декември.

Тази история за смисъла на коледния празник с текст и музика на Юлиян Слабаков, режисьорския почерк на Костадин Бандутов и красивите костюми на Даниела Николчова разказват Николай Божков, ВалериВълчев, Юлияна Чернева, Даниела Викторова, Гергана Арнаудова, Ивайло Иванов, Анна Махмурова и Теодора Михайлова.

 

Детската театрална Коледа раздава освен това и подаръци, така че уважаеми родители, не пропускайте да добавите „Коледна приказка“ към празничните забавления за вашите деца :)

 

 

 

На 17 декември, сряда, Камерна сцена „Стоян Камбарев“, 19.00, ще се играе за пореден път „ПАМЕТТА НА ВОДАТА“, най-харесвания камерен спектакъл в репертоара наДТ „Стоян Бъчваров“.Драмата на Шийла Стивънсън с режисьор Стоян Радев Ге. К. и великолепната интерпретация на Теодора Михайлова, Веселина Михалкова, Даниела Викторова, Гергана Плетньова, Владислав Виолинов и Николай Божков стига до най-съкровените кътчета на душата, разтърсва, но и пречиства.

 ПАМЕТТА НА ВОДАТА

 

ХЕНРИ IVНа 22 декември, петък, Основна сцена, 19.00, ще видим за трети път след премиерните представления в началото на месеца, „ ХЕНРИ IV“ от Нобеловия лауреат за литература Луиджи Пирандело. Постановка, сценична версия и музикална картина Лилия Абаджиева; сценография, костюми и мултимедия Васил Абаджиев, участват Стоян Радев, Веселина Михалкова, Цветина Петрова, Симеон Лютаков, Васил Ряхов, Ненчо Костов, Пламен Димитров, Константин Соколов, Станислав Кондов. В дълбок философски ключ режисьорката поднася драмата на Пирандело, в която главният герой бяга от травмиращата загуба на любов и приятели, за да се скрие в миналото зад маската на лудостта: „Предпочетох да си остана луд. И да изживея с най-ясно съзнание моята лудост! Да облека отново самотата тази тук, която ми се струваше така жалка и безцветна. Този образ за мен наистина е огледало на онзи карнавал, постоянния, ежеминутния, в който сме неволни палячовци, когато, без да знаем, се маскираме, за да приличаме на онова, което ни се струва, че сме. Аз съм нормален, защото зная отлично, че се преструвам на луд тука, и съм напълно примирен. Бедата е за вас, които живеете вашата лудост, без да я съзнавате и без да я виждате." Красив, сложен и силно въздействащ спектакъл.

 

С усещане за наближаващите празници, на 23 декември, събота, Основна сцена, 11.00, ще прозвучат „ЛЮБИМИ КОЛЕДНИ ПЕСНИ“,в изпълнение на Оркестъра на Държавна опера Варна и екип на Варненската детско-юношеска опера с диригент Ганчо Ганчев и Хора на варненските момчета и младежи при хорова школа "Проф. Марин Чонев" с диригент Дарина Кроснева, пиано Светлана Панайотова.

 

На 27, 28, 29 декември, сряда, четвъртък, петък, Основна сцена, 19.00-21.00, ще танцуват героите от любимия на децата в цял свят балет „ЛЕШНИКОТРОШАЧКАТА”,чиято музика П. И. Чайковски създава по едноименната приказка на Е. Т. А. Хофман. Малката Мари отново ще сънува онзи прекрасен сън, в който сбъдва мечтите си, нали по Коледа винаги стават чудеса. В хореографската редакция на Сергей Бобров главните роли на Мари и Принца ще изпълнят прекрасните артисти Весела Василева, примабалерина на Държавна опера Русе и Павел Кирчев. Водещият балетен солист на Държавна опера Варна предизвика възхищението на публиката като Принц Зигфрид в премиерата на „Лебедово езеро“ само преди няколко дни. За магическата атмосфера на „Лешникотрошачката“ ще допринесе цялата балетна трупа,която също силно впечатли публиката по време на емоционалната премиера на „Лебедово езеро“, маркираща нов етап в творческото развитие на Варненския балет.

 

Кулминацията идва на 28 декември, сряда, ФКЦ, 19.00, когато както и в края на миналата година, отново ще се насладим на майсторството на Българския Паганини, невероятния виртуоз на цигулката Марио Хосен.Удоволствието да участва в магията на този „КОЛЕДЕН КОНЦЕРТ С МАРИО ХОСЕН“ ще има Оркестърът на Държавна опера Варна, който ще представи творби от Йохан Щраус, Франц Лехар, Фриц Крайслер, Имре Калман и Йеньо Хюбай. Да изпращаме старата и да посрещаме новата година с музиката на Марио Хосен е прекрасна привилегия за нас, варненци. Весели и щастливи коледни и новогодишни празници, приятели!

 

 

БИЛЕТНИ КАСИ: пл. „Независимост“ 1: понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, 052 665 022; Сцена Филиал: тел. 612 998 – един час преди спектакъл; Фестивален и конгресен център: всеки ден от 10 до 21 ч. /почивка 14-14,30ч. и 16,30-17 ч./, тел. 052 685 214. ЗАЯВКИ: тел. 052 665 051, 052 665 020; www.dramavarna.com, www.operavarna.com

 

 

 

 

ПОЧЕТЕН ЗНАК НА КМЕТА С ЛЕНТА ЗА КУЗМАН ПОПОВ

 

Високото отличие „Почетен знак на кмета с лента“, по повод 75-годишния юбилей и 50-годишната сценична дейност на дългогодишния главен режисьор на Варненската опера Кузман Попов, му бе връчено лично от кмета на Община Варна Иван Портних на 12 декември 2017 г.

Творческата биография на юбиляра, един от забележителните оперни режисьори на нашето съвремие, представи директорът на дирекция "Култура и духовно развитие" в Община Варна Антония Йовчева. Кузман Попов благодари за наградата и с вълнение разказа как големият наш композитор Парашкев Хаджиев някога му е предрекъл щастлива режисьорска кариера във Варненската опера, превърнала се наистина в неговото голямо творческо семейство.

На нейна сцена той реализира по-голямата част от своите над 100 постановки, с които оперният театър жъне успехи у нас и в чужбина. Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, даде тон за "Многая лета", с която дошлите в общината специално за церемонията артисти от Държавна опера Варна поздравиха своя любим режисьор.

 

КУЗМАН ПОПОВ завършва режисура за драматичен театър във ВИТИЗ при проф. Филип Филипов и проф. Сашо Стоянов, а през 1971-1972 г. специализира и оперна режисура в Комише опер в Берлин при прочутите оперни режисьори проф. В. Фелзенщайн и проф. Г.Фридрих. Заради блестящото му представяне го канят да остане в Берлин, но той отказва и се завръща в България. Първоначално работи няколко години в драматичните театри на Шумен и Добрич, също в БНТ, след което постъпва като режисьор във Варненската опера и остава свързан с нея до днес. Тук намира своето истинско вдъхновение, тук разгръща дарованието си и реализира творческите си визии, донесли му професионално признание.

В творческата му биография фигурират реализации на над 10 драматични и над 100 оперни произведения, а също така значителен брой музикални предавания в БНТ. С негови постановки на оперите "Симоне Боканегра", "Бал с маски", "Тоска", "Отело", "Травиата", "Макбет", "Аида" и други Варненската опера нееднократно печели награди в Националните прегледи на оперното и балетно изкуство. С творческия знак на Кузман Попов Варненският оперен театър участва в международни музикални фестивали и гастролира в Испания, Италия, Гърция, Египет, Русия, Турция и други страни.

Кузман Попов поставя "Травиата" специално за откриването на новия Оперен театър в Кайро, там поставя още "Трубадур" и "Бохеми". През 1997 г. режисьорът гостува, заедно с Пловдивската опера, на сцената на Deutsche Oper в Берлин със свои сценични версии на "Княз Игор" и "Ернани", а през 1998 г. поставя "Кармен" на сцената на Националната опера в Анкара. През 2016 г. неговите режисьорски прочити на „Ернани“ и „Аида“ жънат успех в Истанбул. Известният творец реализира свои постановки на оперните сцени в България, Турция, Египет, Гърция, Башкирия, Македония и други страни.

Високата оценка на българската и чуждестранната критика за творческите му постижения се измерва с редица награди. Неговият “Едип цар” във Варненската опера е оценен като най-добрата оперна постановка за 1995 г. За цялостно творчество и принос в музикално-сценичното изкуство Кузман Попов е удостоен двукратно с награда ВАРНА. СБМТД го отличава за заслуги към оперното изкуство и по повод 60-годишнината му със ЗЛАТНА ЛИРА, а Министерството на културата - с ГРАМОТА И ПЛАКЕТ по повод неговата 70-годишнина. За 75-годишния си юбилей през 2017 г. именитият творец е удостоен и с наградата ФЕНИКС - грамота и кристална статуетка, на Държавна опера Варна. На Фестивала на оперното и балетно изкуство – Стара Загора 2017 спектакълът на „Норма“ от Белини, с режисьор и сценограф Кузман Попов, получи специален плакет.

Самият режисьор, познат с взискателността както към себе си, така и към другите, откроява сред постановките си: „Кармина Бурана“ от Карл Орф, „Златното петле“ от Римски Корсаков, „Едип цар“ от Стравински, „Летящият холандец“ от Вагнер, „Ариадна на Наксос“ от Щраус, „Просяшка опера“ от Бритън, „Симоне Боганегра“ от Верди, „Макбет“ от Верди, “Кармен“ от Бизе (Анкара), „Турандот“ от Пучини (Варна и Скопие), „Дон Паскуале“ от Доницети и „Норма“ от Белини.

 

 

„МАЛКА ПЛАСТИКА И ОРКЕСТРАНТСКА РИСУНКА“ от АНТОНИЙ ГЮРОВ

 

11 декември, 16.00, Сцена Ротонда

XVIII Коледен музикален фестивал – Варна 2017

 

На 11 декември, 16.00, Сцена Ротонда ще събере почитателите на Антоний Гюров не на концерт, не на изложба, а на литературна премиера. Дългогодишният обоист от Варненската опера с остро око на сатирик ще поднесе на варненската публика своята книга „Малка пластика и оркестрантска рисунка“, изд. „Морски свят“, 2017.В нея авторът е събрал снимки на своите малки пластики от шамот и оркестрантски рисунки, посветени на злободневни теми с шаржови образи на известни личности.Модератор Виолета Тончева.

 

Ето как изкуствоведът РУМЕН СЕРАФИМОВ характеризира творчеството на Антоний Гюров: „В тази „човешка комедия“, в този почти шизофренен театър от различни обществени съсловия, професии, човешки нива и типове, където има и високите творчески и културни върхове, и зашеметяващите пропасти от първични нагони и просташка арогантност, Антоний Гюров живее с някакво привидно невъзмутимо спокойствие на стоик. Страстите си, неудовлетвореността си, обичта и преклонението си, насмешката и иронията си, отвращението и присъдата си, той проявява и развихря по изразителен начин в своето изкуство. Проникновен психолог и безупречен рисувач, той постига в дълбочина сложните характери на своите герои – интелектуалци, играе си уверено и сигурно с мимика, пози и образни деформации, позволява си смело да стига до драстични крайности. Владее и артистично, и технологично нелесната керамична пластика, в която моделира многообразни като структура релефни повърхности и цветни елементи. Респектиращите художнически умения заедно с необикновеното му въображение, му позволяват да броди свободно и с наслаждение в сатирикона на съвременната българска реалност и да композира своите впечатляващи разкази за човешкия ум и талант, глупост и примитивност.“ 

 

Роден през 1948 г., АНТОНИЙ ГЮРОВ завършва Музикалното училище „Добри Христов“ при обоиста Пею Касъров и Българската държавна консерватория при проф. Христо Петков. Работи като оркестрант във Варненската опера до пенсионирането си. През 1971 г. една фатална среща с изложбата на Тодор Цонев го вдъхновява за сиромашката кауза на малката сатирична пластика. Посещава курсове по рисуване при скулптора Альоша Кафеджийски, за чийто ученик се смята. Участва в Биеналето на хумора и сатирата в Габрово и в Биеналето на хумора в Толент, Италия. Представя се със самостоятелни изложби през 1979, 1992, 2006 във Варна и през 1981, 2016 в София.

 

 

Съобщение

 

Концертът „Суинг на Коледа“, предвиден за 21 декември от 19:00 ч., няма да се състои поради технически причини. Закупените билети могат да се презаверят за друг спектакъл от програмата на Държавна опера – Варна или да се върнат на касата и сумата по тях да бъде възстановена, но не по-късно от датата на концерта – 21 декември. БИЛЕТНA КАСA: пл. Независимост 1 с работно време понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, 052 665 022   Спектакълът „Орфей и Евридика“ няма да се състои поради технически причини. Зрителите могат да презаверят своите билети не по-късно от 11 декември, на касата, където са закупени: от Фестивален и конгресен център - за концерта на Марио Хосен - 28.12/19:00 часа, от касата на Държавна опера – Варна - за всички спектакли в продажба. В случай, че нямат тази възможност, средствата ще им бъдат възстановени срещу представен билет. БИЛЕТНA КАСA: пл. Независимост 1 с работно време понеделник-петък 9:00-13:30 и 14:30-20:00; събота 10:00–13:30 и 14:30-19:00 ч.; неделя 11:00-16:00, 052 665 022 Фестивален и конгресен център: всеки ден от 10 до 21 ч. /почивка 14-14,30ч. и 16,30-17 ч./, тел. 052 685 214
ЗАЯВКИ: тел. 052 665 051, 052 665 020

 

 

 

„ТРИМАТА МУСКЕТАРИ“ КРЪСТОСВАТ ШПАГИ В НДК НА 14 ДЕКЕМВРИ

 

Гастрол на Държавна опера Варна в София с българската премиера на мюзикъла „Тримата мускетари“ от Максим Дунаевски

14 декември 2017, 19.00, НДК

Със съдействието на Столична община и медийните партньори БНР, ТВ „Канал 3“ и вестник „Телеграф“

 

На 14 декември, 19.00, НДК, зала 1, Държавна опера Варна ще гостува с българската премиера на мюзикъла „Тримата мускетари“ от Максим Дунаевски. Либрето и сценична реализация Николай Априлов по романа на Александър Дюма-баща; диригент, оркестрация и аранжименти на песните Страцимир Павлов; сценография и костюми Ася Стоименова;  сценичен бой и фехтовка Николай Дериволков; хореография Татяна Янева; стихове на песните Мария Донева; диригент на хора Цветан Крумов; асистент-режисьор Сребрина Соколова. В главните роли: Д`Артанян – Ованес Торосян; Атос – Свилен Николов; Портос – Велин Михайлов; Арамис – Калоян Лулчев; Людовик ХІІІ – Красимир Добрев; Анна Австрийска – Илина Михайлова; Лейди Уинтър – Антоанела Петрова; Кардинал Ришельо – Стефан Рядков, Херцог Бъкингам – Пламен Долапчиев,; Граф Рошфор – Станислав Кондов; Де Жусак - Людмил Петров; Де Тревил – Свилен Стоянов; Констанс Бонасьо - Мария Павлова; Господин Бонасьо – Пламен Георгиев. Оркестър, хор и балет на Държавна опера Варна с участието на Варненската детско-юношеска опера с диригент Ганчо Ганчев.Мюзикълът с изпълнява на български с надписи на английски и руски език. Времетраене 2 ч. и 30 мин.

 

ЕДИН ЗА ВСИЧКИ, ВСИЧКИ ЗА ЕДИН

 

Да припомним, че в романа „Тримата мускетари” (1844) Александър Дюма-баща описва приключенията на младия гасконски благородник Д'Артанян, напуснал дома си за да стане мускетар. Съдбата го среща с неразделните Атос, Портос и Арамис и четиримата заедно се превръщат в най-смелите защитници на кралицата и мускетарската чест. Под мотото „Един за всички, всички за един“, векове по-късно прочутите герои неотклонно съпътстват човечеството в многобройни романи и филмови екранизации. Благодарение на режисьора Николай Априлов, в България вече е факт и първата българска постановка на мюзикъла „Тримата мускетари” от Максим Дунаевски, син на легендарния Исак Дунаевски.

 

МАКСИМ ДУНАЕВСКИ: БЪЛГАРСКИТЕ ТРИМА МУСКЕТАРИ – ЕДИН ЗАБАВЕН И ИРОНИЧЕН ПРОЧИТ

 

Варненската постановка на „Тримата мускетари“ е един забавен и ироничен прочит на Дюма. Истинска комедия, дори по-добра, отколкото бяха нашият филм и мюзикълът. Всъщност толкова много филми за заснети по „Тримата мускетари“, толкова много спектакли са поставени, опери и балети, че сякаш нищо ново не може да бъде казано. Но се оказва, че не е така. Свежестта на варненската идея се състои в това, не да пресъздадеш истински мускетари, а да си поиграеш на мускетари, като децата. Според мен, първата българска постановка на „Тримата мускетари“ е постигнала точно това.

 

НИКОЛАЙ АПРИЛОВ: МУСКЕТАРИТЕ - ИДЕАЛЪТ ЗА ИСТИНСКИ МЪЖ

 

Всички знаем за романа, дори да не сме го чели. Това е една от най-екранизираните литературни творби на всички времена. Всъщност онези храбри мъже, които някога са били наричани «рицари», въплъщават идеала за истинския мъж. Мъжът, за когото най-важни в живота са три неща: «красавицата, чашата с вино и щастливото острие на шпагата». Може времето на рицарите да е безвъзвратно отминало, но във всеки стопроцентов съвременен мъж продължава да живее духът на някогашния рицар: силен, доблестен, мъжествен, готов без страх да се сражава за идеята си и безкрайно нежен към дамата на сърцето си. Ако ме питате мен, една жена се чувства истинска жена, само ако до нея стои мъжът рицар.

 

МАЕСТРО СТРАЦИМИР ПАВЛОВ: С БУКЕТ ПЕРА НА ШПАГАТА

 

Като младеж бях очарован от руската версия на „Д`Артанян и тримата мускетари”, песните от филма дълго звучаха в мен. Как бих могъл да предполагам, че един ден ще работя по този спектакъл. И то възстановявайки нотния материал, който е бил изгубен по време на политическите промени в бившия Съветски съюз. За нашия мюзикъл написах и нови симфонични аранжименти на песните, както и допълнителна музика за танци и други сцени. „Тримата мускетари” е история за мъжеството и бурните емоции, в която освен красиви мелодии, има много смях, сериозни битки с шпаги и заплетена интрига. Разбира се, публиката ще си тръгне припявайки мускетарския химн „Пора, пора, порадуемся”, в българския вариант: „С букет пера на шапката / и шпага във ръка./ Любимци на съдбата! / Препускаме така / опасни приключения, / от остри шпаги звук – готови да умрем един за друг”.

 

ОВАНЕС ТОРОСЯН – Д`АРТАНЯН: ХАРЕСВА МИ ДА СЪМ ГЕРОЙ

 

Бях на 13 години, когато прочетох романа. Не бях голям привърженик на четенето, а и в Армения съм израснал с легендарния руски филм „Д`Артанян и тримата мускетари”. С по-големия ми брат Тигран Торосян и двамата ми братовчеди непрекъснато разигравахме историята на мускетарите. Тигран беше Портос, аз – Арамис, фехтовахме се с пръчки, непрекъснато измисляхме нови приключения и в сравнение с тях книгата ми се видя като досадно упражнение. Сега, когато отново чета текста, погледът ми е съвсем различен. Сякаш се връщам в детството. Мисля, че днес младите хора имат нужда от герои, искат да бъдат герои, но не знаят как да бъдат герои. Аз също искам да бъда герой и в някаква степен за времето на представлението ще бъда герой. Това ми харесва!

 

ИЛИНА МИХАЙЛОВА – АННА АВСТРИЙСКА: ВСЯКА ЖЕНА МЕЧТАЕ ДА БЪДЕ... КРАЛИЦА!

 

Всяка жена мечтае да бъде... кралица! Аз не правя изключение и затова за мен е истинско удоволствие да се превъплътя в образа на Анна Австрийска. В постановката на мюзикъла “Тримата мускетари“ на режисьора Ники Априлов аз трябва да покажа Анна, освен като кралица и като влюбена жена с интимните й мисли, страсти и душевни бури. Влюбена в Лорд Бъкингам, тя му подарява, наистина не съвсем уместно, подарената й преди това от краля огърлица. Назрява скандал, но Д`Aртанян и мускетарите го предотвратяват със своята смелост и находчивост.

Всеки път, когато изпълнявам ролята, добавям нещо от себе си, както и кралицата оставя всеки път нещо в мен. Това е един постоянен обмен, който обогатява артиста. На сцената съм с прекрасни колеги, които притежават приключенски дух и амбиция не по-малки от тези на героите в „Тримата мускетари“. Резултатът е едно безкрайно забавление за нас и за публиката. Публиката в това представление е наш съмишленик. Вярвам, че така ще се получи и в спектакъла на 14 декември в НДК. Очакваме там и вас, приятели!

 

Вижте  видео: https://www.facebook.com/OperaVarna/videos/p.10209294705435715/10209294705435715/?type=2&theater&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1510648180836463

 

Билетен център НДК: тел.: 02/9166300, 02/9166400; email: biletencentar@ndk.bgВсеки ден: 10.00-20.00; Onlinewww.eventim.bg

 

Зрителите, посетили гастрола на Държавна опера Варна с мюзикъла  „Котки“ в Музикалния театър на 29 ноември получават 50% отстъпка за „Тримата мускетари“ на 14 декември в НДК. Достатъчно е да покажете билета си за „Котки“ на билетния център в НДК. Отстъпката е валидна за ценовите пояси от 40, 50 и 60 лв.

 

 

3 НАГРАДИ MEDIA AwARTs ЗА ТМПЦ ВАРНА

 

Media AwARTs се превърна в една нова варненска традиция, която определено е нужна, защото медиите са естествената връзка между актьори, художници, скулптори, режисьори, издатели, танцьори, културни институции и меценати и публиката. Затова и тяхната оценка е безспорно важна.

Независимите медийни награди Media AwARTs едва ли биха били възможни без усилията на Емилиян Ялъмов, познат най-добре на публиката от рубриката на БНТ 2 „На светска вълна“. Освен член на журито, той влезе в ролята и на водещ на церемонията в стилния антиквариат срещу щаба на ВМС. Останалите професионалисти от медиите, които определиха отличията бяха Елена Владова, Веселин Златков, Светлана Вълкова, Юлия Кунева, Милен Младенов, Невяна Троянска и Зорница Кънчева.

За 2017 година бяха връчени общо 15 награди, сред които 3 за ТМПЦ Варна.

Екипът на Държавна опера Варна бе удостоен с наградата Media AwARTs за високи творчески постижения и по повод 70-годишнината на оперния театър. Наградата прие Виолета Тончева, пиар на ТМПЦ Варна.

 

Актьорът от ДТ „Стоян Бъчваров“  Михаил Мутафов бе отличен по повод 70-годишния му юбилей, 45 години сценична дейност и ролята му във филма „Вездесъщият“.

 

Майката на солистката на Държавна опера Варна Илина Михайлова получи наградатана дъщеря си за ролята й на Анна Австрийска в мюзикъла„Тримата мускетари“.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЕСА ТОНОВА: ОБИЧАМ ДА ПЪТУВАМ В ДЕЙСТВИЕТО И В ГЕРОИТЕ

 

Примабалерината ВЕСА ТОНОВА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за балета като страст и житейска философия, за сложността да танцуваш Одета/Одилия и постоянното търсене на нови дълбочини, за руската балетна школа и сантимента към варненската публика

 

Премиера на „Лебедово езеро“
XVIII Коледен музикален фестивал – Варна 2017
9 декември 2017, 19.00

 

Музика Чайковски, диригент Мартин Георгиев, хореография Мариус Петипа и Лев Иванов, редакция Светлана Тоншева, в главните роли Веса Тонова – Одета/Одилия и Павел Кирчев – Зигфрид

 

 

Веса Тонова и Павел Кирчев - Изящество и перфекционизъм! Как Веса Тонова, една от големите звезди на българския балет, поддържа тези качества?

 

За мен балетът е въпрос на страст и житейска философия. Ако човек успее да съхрани любопитството си за света, той се развива и остава по-дълго време млад в изкуството. Младостта се корени в любопитството, за изкуството няма възраст. Кой беше казал, че смисълът на човешкия живот е да обереш до минимум заложените у теб недостатъци и да увеличиш до максимум това, което ти е дадено от бога като дар. Това е принципът на еволюцията, който ни подсказва, че трябва да вървим напред, да не спираме.

 

Твоите героини те следват в блестящия ти творчески път. Как общуваш с тях? Изградила веднъж образите им, добавяш ли нещо ново към тях?

 

Аз обожавам това, което правя. Обичам да пътувам в действието и в героите, обичам да влизам в тяхната психика. С времето, колкото повече узрявам, те все повече започват да ми разкриват своята същност. Това допълнително ме мотивира да търся нови дълбочини в спектакли, които съм изпълнявала 200 или дори 300 пъти.

 

Какво намираш в сегашната си среща с „Лебедово езеро“ по хореографията на Мариус Петипа и Лев Иванов, с редакция на Светлана Тоншева - дългогодишна солистка на Кремълския балет, сега балетен педагог в Държавна опера Варна?

 

За мен винаги е приятно да работя с руски балетни педагози, защото те имат хубав вкус и принципно с тях говоря на един език. Аз съм възпитана в традицията на руската школа, така че за мен е удоволствие с нейните художествени способи сега да извадя още и още нюанси от образа на Одета/Одилия в този гениален балет. 
Чайковски написва най-напред балетна сюита по една народна песен за лебед-девойка и подарява музиката на своите племенници, а чак по-късно развива сюитата като „Лебедово езеро“, което познаваме сега. Сравнявайки женския образ с птица, балетът провокира публиката по един елегантен и приказен начин. Известно е, че техниката, с която балерините изобразяват маховете на крилете, е довела до абсолютна революция в балетното изкуство. Тази танцова техника, характерна не само за „Лебедово езеро“, но и за „Жизел“, предопределя огромното развитие на балетното изкуство през епохата на романтизма.

 

Веса ТоноваОдета/Одилия – бяло и черно, плюс и минус - два полюсни образа в една балерина и огромно предизвикателство към собствените граници... Как се постига?

 

Трудно. За да го постигнеш, трябва да познаваш себе си, а това изисква някаква житейска зрялост. В същото време спектакълът е тежък и предполага много добра техническа подготовка. Едва когато съчетаеш себепознанието и зрелостта в тези два образа, те - колкото и диаметрално противоположни да са, стават плътни и колоритни.
Много пъти съм се превъплъщавала в Одета/Одилия и всеки спектакъл е бил различен. Влагах различна енергия в двата образа. Понякога давах повече любов и мощ на белия лебед и всичко като че ли ми помагаше да го направя, а в другия образ нещо малко не ми достигаше, за да издигна черния лебед на висотата на белия. Обикновено се смята, че е много трудно Одета и Одилия да се представят на еднакво равнище, така че да бъдат еднакво силни и еднакво интересни.

 

 

Как се отнасяш към схващането, че отрицателните образи са по-въздействащи за публиката и по-интересни за артиста?

 

Не знам защо публиката смята отрицателните образи за по-въздействащи. Може би красотата и белотата в белия лебед са по-скучни, защото в този положителен образ няма развитие. Той седи като една константа, докато черният лебед търпи развитие, т.е. лошото винаги може да изненадва. Аз обаче смятам, че трябва да търсим развитие и в положителните образи. В добротата също има дълбочина. Точно затова се опитвам да направя белия лебед по-силен, за да остане у зрителя посланието, че все пак белотата е по-силна, доброто е по-силно. Мисля, че мисията на изкуството е именно в това - да даде изход и да дари красота, да зареди с позитивизъм. Защото другото го виждаме ежедневно.

 

Нашият водещ солист Павел Кирчев е щастлив, че ще дебютира в ролята на Зигфрид, партнирайки си именно с теб. Как се чувстваш ти до него?

 

Павел Кирчев е много талантлив и в същото време много трудолюбив артист. Откакто започна да танцува преди няколко години е претърпял голямо развитие. Прекрасен и чувствителен творец, той със сигурност ще разкрие същностните черти на Принца. Павел е надарен с красиви качества като танцьор, излъчва една особена мекота, притежава харизма. Вярвам, че ще направи хубав образ. Надявам се той да се превърне в един от водещите танцьори на българската балетна сцена.

 

Веса ТоноваВ навечерието на Коледа и Нова година, с какво пожелание ще се обърнеш към публиката на „Лебедово езеро“?

 

Моята кариера е стартирала тук в пълния смисъл на думата. Никой нямаше да знае за мен, ако не бях се явила на Международния балетен конкурс във Варна, заедно с моя партньор и приятел от Варна Владимир Роже. С него сме печелили и много други конкурси, танцували сме на много международни сцени, но аз няма никога да забравя аплаузите и целия кураж, вдъхнат ми тогава от варненската публика. Владимир Роже отдавна е в Америка, аз съм тук, но и двамата продължаваме да танцуваме, балетът ни съхранява. В моя творчески път така се случи, че повечето от партньорите ми са били варненци.

Заради всичко това изпитвам огромен сантимент към варненската публика, която обича и познава балета. Искам да й пожелая много щастие и хубави срещи с балетното изкуство през новата година. Искам да й благодаря за това, че ни зарежда с такава чиста и искрена любов и ни дава сила да продължим напред, независимо от тежестта на нашата професия.


Прочетете още:

С ПАВЕЛ КИРЧЕВ МЕЖДУ ДВЕ РЕПЕТИЦИИ НА „ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО“

„ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО“ – ОТ БАЛЕТНАТА РЕВОЛЮЦИЯ ДО КЛАСИКАТА

ПЛАКЕТ ЗА ВАРНЕНСКАТА „НОРМА“ В СТАРА ЗАГОРА

 

За участието си в 50-я Фестивал на оперното и балетното изкуство - Стара Загора 2017 Държавна опера Варна получи плакет, връчен на Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна от Огнян Драганов,директор на Старозагорската опера.

На 28 ноември на сцената на Старозагорската опера оживя естетската постановка на главния режисьор на Варненския оперен театър и сценограф на „Норма“ от Винченцо Белини Кузман Попов, под палката на главният диригент на Варненската опера Ян ван Маанен. Аплодисменти заслужихакостюмите на Ася Стоименова и 3D мапингът на Полина Герасимова. В главните роли блестящо се представиха: НОРМА - Линка Стоянова, АДАЛДЖИЗА - Даниела Дякова, ПОЛИОНЕ - Бойко Цветанов, ОРОВЕЗО - Гео Чобанов, КЛОТИЛДЕ – Вяра Железова, ФЛАВИО - Христо Ганевски. Оркестърът и хорът на Държавна операВарна, с диригент Цветан Крумов, също внесоха своя дял за успешния прием.

 

 

 

 

С ПАВЕЛ КИРЧЕВ МЕЖДУ ДВЕ РЕПЕТИЦИИ НА „ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО“

 

Интервю на ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА с водещия балетен артист на Държавна опера Варна преди премиерата на „Лебедово езеро“

XVIII Коледен музикален фестивал – Варна 2017

9 декември 2017, 19.00

 

Музика Чайковски, хореография Мариус Петипа и Лев Иванов, редакция Светлана Тоншева, в главните роли Веса Тонова – Одета/Одилия и Павел Кирчев – Зигфрид

 

 

С какви чувства очакваш премиерата на „Лебедово езеро“?

Мечта ми е било да танцувам Принц Зигфрид. „Лебедово езеро“ е върхът на класиката, балет на балетите и за един артист е привилегия да танцува тази роля. Познавам творбата още от балетното училище, където тя се изучава, следя нейните редакции и изпълненията на най-добрите балетисти. Харесвам превъплъщенията в образа на Принца на Дейвид Холберг, първия американец, станал премиер солист на Болшой театър, както и на украинеца Сергей Полунин, който си създаде име като най-младия солист на Ковънт гардън.

Защо „Лебедово езеро“ е труден балет?

Това наистина е изключително труден балет. Първо, защото си през цялото време в роля и задачата ти е да „вкараш публиката във филма“, да я насочиш към същността на приказкатата. Второ, защото трябва да изпълниш многото па дьо дьо-та и всички технически упражнения, така че тяхната сложност да не си личи. И трето, защото на сцената никога не мислиш само за себе си, а и за другия артист до теб. За мен е истинска чест и страхотно удоволствие да си партнирам сега в „Лебедово езеро“ с примабалерината на Софийска опера и балет Веса Тонова. Може да научиш много от такъв изключителен артист като нея и за мен това е допълнителна професионална школовка.

Това, че харесваш „Лебедово езеро“, улеснява ли те в пресъздаването на твоя герой?

„Лебедово езеро“ е моят свят, нещо, което ми отива да танцувам и затова мога да изградя образа по-убедително. Не обичам да танцувам нещо, което не е мой натюрел, макар че то може да се превърне в друг вид предизвикателство.  Но ако балетът и героят ти допадат, ако ти отиват,  може да се получи нещо много, много хубаво.

Твоят Принц, колкото и да е влюбен, не разпознава първоначално любимата и допуска фаталната грешка да избере черния вместо белия лебед. Как такива фини човешки състояния се пресъздават само с движения? 

С много репетиции, трудно и изморително. Затова пък с нищо несравнимо е удоволствието, когато постигнеш това, което целиш. Когато си млад танцьор, мислиш само за забележките на хореографа и работиш непрекъснато върху слабите места, но с годините преодоляваш все по-лесно задължителното техническо ниво и започваш да разсъждаваш върху образа, да го интерпретираш и усъвършенстваш.

Виждаш ли публиката, представяш ли си някого, за когото танцуваш?

На сцената за мен най-важното е да се представя добре и затова се  абстрахирам от всякакви странични мисли. Фокусирам се максимално върху танца и задачите, които имам да изпълнявам. Не мисля за публиката, но така или иначе правим всичко за нея.

Кога усещаш щастието от танца? По време на спектакъла или след него?

След спектакъла. Когато всичко е отминало, тогава се отпускаш, прибираш се, обмисляш всеки детайл на представлението, връщаш лентата назад и съпреживяваш наново всички емоции, целия стрес и адреналин, през които си минал. Изкуството не може без  адреналин. Както казват големите артисти, липсва ли тази тръпка, е по-добре да се откажеш.

Танцувал си на престижни сцени в Русия, САЩ, Южна Корея, обиколил си почти цяла Европа. Къде се чувстваш най-добре?

В Русия, защото там балетът има най-дълбоки традиции. Гледат на балета като на нещо свещено, балетът за тях е религия. Достатъчно е само да разберат, че си балетен артист и веднага ти засвидетелстват огромна почит. Щастлив съм, че във Варненската опера имам шанса да работя с руски балетни творци от най-висока класа и така да черпя вдъхновение от самия извор.

 

Прочетете още:

„ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО“ – ОТ БАЛЕТНАТА РЕВОЛЮЦИЯ ДО КЛАСИКАТА

 ВЕСА ТОНОВА: ОБИЧАМ ДА ПЪТУВАМ В ДЕЙСТВИЕТО И В ГЕРОИТЕ

 

 

27.11 Кибер понеделник – ден за насърчаване на онлайн търговията

 

 

 

 

Възползвайте се от кампанията за насърчаване на електронната търговия. „Лесно е, а само днес - и по-евтино”. През днешния ден системата на Мултинет ви осигурява 20 % отстъпка при онлайн покупка. Вземете билет за някой от оперните, театралните или балетните спектакли на Варненската драма и опера, като следвате няколко лесни стъпки. За целта се влиза тук

 

 

  1. Избира се събитие, за което ще се купуват билети;
     Например:

 

 

Щраква се върху препратката „Купи билет“;

 

  1. Зарежда се междинна страница-предупреждение, че следва страница с платен достъп - за продължаване е необходимо или или въвеждане на номер на MultiNet карта, или заплащане на такса за вход в системата;


 

  1. За закупуване на билети без Multinet карта, в блока „Без мултинет карта“ се поставя отметка за познаване, разбиране и съгласие с Общите условия за ползване на системата

  * Забележка: Възможността за закупуване на електронни билети спира, когато в салона останат по-малко от 20 свободни места.

 

 

  1. Системата зарежда екран от разплащателната система на ePay.bg за заплащане на входна такса и интерактивна скица на местата в залата. Избират се места от скицата чрез директни щраквания върху тях. Свободните места са в зелено, а заетите в червено. Избраните места се оцветяват в бяло. След приключване на избора, натиска се върху бутона „Закупуване“ над скицата;

 

 

  1. Ако плащането е минало успешно, системата показва екран с потвърждение за успешното плащане;

 

 

  1. След успешно плащане на избраните места, системата изпраща на посочен адрес за електронна поща електронни билети. Електронните билети се отпечатват на принтер и преди събитието се предоставят на служителите на обекта, за който важат, за да могат те да издадат билети за вход.

 

 

 

 

 

„ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО“ – ОТ БАЛЕТНАТА РЕВОЛЮЦИЯ ДО КЛАСИКАТА

 

Хореографът на "Лебедово езеро" СВЕТЛАНА ТОНШЕВА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за концепцията на лебедовите криле, довела до революция в хореографията, за психологическото и физическо изграждане на образа само чрез танц, за върховете и всекидневието в балета

 

XVIII КОЛЕДЕН МУЗИКАЛЕН ФЕСТИВАЛ - ВАРНА 2017

 

ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО – ПРЕМИЕРА

8, 9 декември, 19.00, Основна сцена

 

Балет в четири действия от Пьотр Илич Чайковски
Хореография Мариус Петипа, Лев Иванов
Редакция Светлана Тоншева
Асистенти Сергей Антонов, Гергана Георгиева-Караиванова
Музикална редакция Мариела Чанкова
Костюми и сценография Ася Стоименова
Диригент Мартин Георгиев

В ролите на Одета/Одилия и Зигфрид звездите на Кремълския балет Саори Коике и Егор Мотузов (8.12.2017); примабалерината на Софийска опера и балет Веса Тонова и дебют на водещия балетен солист на Варненската опера Павел Кирчев (9.12.2017)

 

 

Светлана Тоншева„Лебедово езеро“ ще има вече и своя варненски адрес с хореографския почерк на Светлана Тоншева, едно от големите балетни имена на Кремълския театър, сега балетен педагог в Държавна опера Варна. Предлагам да започнем разговора с това как „Лебедово езеро“ се превръща в балетна класика.

 

Историята на „Лебедово езеро“ е много интересна. Премиерата през 1877 г. в Москва минала незабелязано, въпреки красивата музика. Всъщност това не бил истински балет, преобладавали пантомимата и мимансът, танците били съвсем малко, а балерините носели закрепени върху раменете картонени криле. По-късно в Болшой театър направили друга редакция, но пак не се получило. Успехът дошъл, едва когато починал Чайковски и в Мариински театър замислили балетна вечер, посветена на композитора. Мариус Петипа поръчал на Лев Иванов да направи редакция на неуспешните досега „бели сцени“ (сцените с лебедите) и това дало възможност на Лев Иванов да извърши истинска революция в класическия балет.

 

Той премахнал изкуствените криле и създал хореография за ръцете, която извайва движенията на крилете. Чрез постановката на ръцете и гърба, която пресъздава не само движенията на истинските птици, но изразява и силни чувства като любов, страх, болка и тревожност, спектакълът достига нова психологическа дълбочина. Освен това Лев Иванов добавя в редакцията си дуета на Зигфрид и Одета, както и танца на малките лебеди.

 

На свой ред Мариус Петипа, вдъхновен от Лев Иванов, поставя валса, мазурката и останалите танци, които се играят в двореца и нямат нищо общо с „белите сцени“. Така през 1895 г. музиката и танцът в „Лебедово езеро“ за пръв път заживяват в пълен синхрон Получава се онази органична сплав между двата компонента, която продължава да омайва публиката и днес. Сега работя именно върху тази класическа хореография на Лев Иванов и Мариус Петипа в първата варненска постановка на „Лебедово езеро“ и това ме прави щастлива.

 

В годините „Лебедово езеро“ претърпява много редакции, които се отнасят както до хореографията, така и до сюжета. Твоята редакция с какво се отличава?

 

Да, познати са редакции, в които Зигфрид и Одета загиват, но в нашата постановка те остават живи. Любовта при нас побеждава. Разбира се, поставих хореография, подходяща за балетната трупа на Варненската опера. Трябваше също да се съобразя с по-малкия брой на мъжете балетисти в трупата.

 

Върху кой образ поставяш специален акцент?

 

Важни са всички образи. За солистите на Кремълския балет примата Саори Коике и премиер солиста Егор Мотузов образите на Одета/Одилия и Зигфрид не са новост. Одета/Одилия отдавна е влязла и в репертоара на примабалерината на Софийска опера и балет Веса Тонова, затова пък водещият солист на Варненската опера Павел Кирчев сега ще дебютира в ролята на Зигфрид.

 

Цени за оперни, балетни спектакли и концерти

Предлагаме различни цени на билетите според мястото в залата, конкретния спектакъл, както и за за ученици, пенсионери, групови посещения, образователни и детски спектакли...
Научете повече +

отстъпки

отстъпки

Важат за ученици, пенсионери, фамилни и групови посещения (от над 10 човека). Обадете ни се на тел. 052 650 666 и 052 66 50 22 за договаряне на отстъпки.

абонаменти

абонаменти

С VIP Card ползвате от 20 % до 50 % отстъпка от цената на билета за спектакли на Държавна опера – Варна и Драматичен театър "Ст. Бъчваров" - Варна.

купете билети on-line

купете билети on-line

Ползвайте MULTINET CARD през сайта www.bgbileti.com. Купете билети от сайта www.grabo.bg и ползвайте специални отстъпки!

TOP