Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

ПРОГРАМА НА ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА

НОВИНИ И ИНТЕРВЮТА > ДЪРЖАВНА ОПЕРА - ВАРНА:

АКТУАЛНО ЗА НАС

ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ -
  • РЕЙНАЛДО ДРОЗ С ПЪРВА НАГРАДА НА XII ОПЕРЕН КОНКУРС „АНИТА ЧЕРКУЕТИ“ В ИТАЛИЯ
    15 Септември 2022 by MIro, in Актуални новини
    РЕЙНАЛДО ДРОЗ С ПЪРВА НАГРАДА НА XII ОПЕРЕН КОНКУРС „АНИТА ЧЕРКУЕТИ“ В ИТАЛИЯ
    Рейналдо Дроз от Венецуела, възпитаник на Райна Кабаиванска, стана категоричен победител в XII...
    Read More +
  • С „ПРОДАДЕНА НЕВЕСТА“ ЗАПОЧВА ЛЕТОБРОЕНЕТО НА ВАРНЕНСКАТА ОПЕРА
    07 Септември 2022 by MIro, in Актуални новини
    С „ПРОДАДЕНА НЕВЕСТА“ ЗАПОЧВА ЛЕТОБРОЕНЕТО НА ВАРНЕНСКАТА ОПЕРА
    Юбилейното вино за 75-годишния юбилей на Варненската опера в с плаката на "Продадена невеста"...
    Read More +
  • ТВОРЧЕСКИЯТ ПРОЦЕС КАТО ЕДНО ДИХАНИЕ
    12 Август 2022 by MIro, in Актуални новини
    ТВОРЧЕСКИЯТ ПРОЦЕС КАТО ЕДНО ДИХАНИЕ
    ХОРЕОГРАФКАТА АННА ПАМПУЛОВА пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за подхода си към първата българска постановка...
    Read More +

МУЗИКАТА СЪЗДАВА ЦЕЛИЯ ВЪЛШЕБЕН СВЯТ НА „КРАСАВИЦАТА И ЗВЯРА“

12, 13 август 2022, 21.00, Опера в Летния театър. Българска премиера на мюзикъла „Красавицата и Звяра“

МАЕСТРО СТРАЦИМИР ПАВЛОВ пред ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА за сюжета и музиката на „Красавицата и Звяра“, лайтмотивните теми и съвършената композиция на Алън Менкен, добавените към варненската постановка на мюзикъла песни от едноименния филм: “Days In The Sun” с омагьосаните предмети и “Change In Me”, създадена заради капризите на звездна изпълнителка; за предимствата на живото пред филмовото изкуство, предстоящата догодина световна премиера на най-новото заглавие в планетата на мюзикъла „Калас и Онасис“ и плановете за свой авторски мюзикъл

Маестро Страцимир Павлов, всепризнат  майстор на мюзикъла, без чиито висок професионализъм и завладяваща енергия мюзикълите на Държавна опера Варна са немислими. В поредицата от премиери идва ред на „Красавицата и Звяра“, за който непременно трябва да чуем твоето мнение.

Ако трябва да сравня „Красавицата и Звяра“ с „Цар Лъв“ като спектакъл, „Цар Лъв“ е приказка за малките момчета, които припознават смисъла в това да се бориш за главната роля в живота, да смениш баща си на лидерския пост да продължиш делото му, а „Красавицата и Звяра“ е история за малките, умни и красиви момичета, които се влюбват и съответно как техните бащи виждат избраника на дъщеря си като звяр с лоши маниери, който впоследствие претърпява трансформация, става добър и се превръща се в принц. Тази съпоставка ми хрумна, докато репетирахме днес, тъй като и аз съм баща на едно такова прелестно малко момиче (усмихва се).

 

Чаровницата Изабела, която определено върви в стъпките на своите родители

Що се отнася до музиката, „Красавицата и Звяра“ е издържан в стил неокласика и впечатлява с богатото си звучене и хубава оркестрация, една съвършена композиция.

От Алън Менкен, едно от големите имена на мюзикъла.

Да, за Уолт Дисни той композира още „Малката русалка“, „Аладин“ „Гърбушкото от Нотр Дам“ и други заглавия, като именно Менкен задава критерия за звученето на анимираните мюзикъли. Хората от моето поколение свързват мюзикълите на Дисни с мюзикълите на Менкен, превърнали се вече в абсолютна класика.

Какво превръща мюзикъла „Красавицата и Звяра“ в класика?

Вълнуващата история за срещата на Красавицата и Звяра и красивата музика, която впрочем поставя далеч нелесни задачи пред музикантите и певците, в добавка с много добре разработените лайтмотивни теми. Убеден съм, че сложните превъплъщения, с които имат да се справят артистите, са много по-интересни, когато се съпреживяват с актьори на сцената, отколкото с герои в анимационен филм. В този смисъл мюзикълът „Красавицата и Звяра“ е рядък шанс за българската публика да види спектакъла, пресъздаден със средствата на сценичното, живото изкуство.

Все пак добавяте към варненската постановка музика от филма, която не звучи в оригиналния мюзикъл, както разбрах от режисьора Петко Бонев.

Да, това са две песни, които предават още по-ясно посланията на приказката. Става дума най-напред за “Days In The Sun” (Дни под слънцето, Слънчевите дни) с омагьосаните предмети, които си спомнят красотата на човешкия живот и времето, когато все още са били хора и са могли да общуват помежду си, да се докосват, да споделят чувствата си. Много по-късно Алън Менкен добавя към филма и песента “Change In Me”, заради звездна изпълнителка, която смятала, че една солова песен не й е достатъчна и настояла за още една. Идеята за включването на двете песни в мюзикъла на Петко Бонев е чудесна, защото красивата музика се надгражда с още красива музика.

Какво би добавил към лайтмотивните теми, които спомена?

Всеки омагьосан предмет има свой музикален мотив, който предпоствен в музиката, веднага насочва и подготвя слушателя за появата на съответния герой. Тази техника е овладяна перфектно от Алън Менкен и той я използва много удачно в „Красавицата и Звяра“, докато например в „Малката русалка“ преобладават по-сурови, морски звуци. Голяма част от действието на „Красавицата и Звяра“ се развива в двореца на Звяра, който напомня за френски замък, съответно музиката звучи по-класически, бароково, използва се клавесин. Въобще главното емоционално средство, което през цялото време движи историята, е музиката. Музиката създава целия вълшебен свят на „Красавицата и Звяра“.

Да попитам накрая композитора Страцимир Павлов, кога ще ни представи своя, отдавна обещан, мюзикъл?

Да, обещал съм, имам и подкрепата на директорката на ТМПЦ Варна Даниела Димова, но засега следващата ми голяма задача е световната премиера на най-новото заглавие в планетата на мюзикъла - „Калас и Онасис“. Моята роля ще бъде отново на оркестратор, съаранжьор и диригент на мюзикъла, чиято премиера предвиждаме за 2023 г. След това сериозно ще се замисля за моя проект за мюзикъл, посветен на Людмила Живкова, на търсенията, битките и мистериите в живота на тази забележителна жена, която изведе българската култура до нейния втори златен век.

Българската Евита...

Да, така си представям мюзикъла и съм безкрайно благодарен на съмишлениците, които ме подкрепят в осъществяването на тази моя идея.

 

КРАСАВИЦАТА И ЗВЯРА

Концерт в костюми

Музика Алън Менкен

Текст Хауърд Ашман и Тим Райс

Либрето Линда Уулвъртън

Режисьор Петко Бонев

Оркестрация Страцимир Павлов

Диригент Страцимир Павлов

Сценичен дизайн и костюми Ася Стоименова

Сценично движение и пластика Анна Пампулова

Сценични бойни техники Николай Градинар Дериволков

3D mapping Лора Руневска, elektrick. me

Превод Лилия Бонева

Озвучаване Александър Георгиев

Плакат Славяна Иванова

 

В ролите:

БЕЛ - Мария Анастасова, Валерия Василенко, Яна Стоянова.,

ПРИНЦ АДАМ/ЗВЯР - Михаил Сървански, Виктор Ибришимов, Мартин Димитриевски

ГАСТОН - Виктор Ибришимов, Велин Михайлов

МОРИС - Тихомир Трифонов, Людмил Петров

ЛЮМИЕР - Калоян Лулчев, Нейчо Петров - Реджи

КОГСУЪРТ - Даниел Добрев, Лев Караван

Г-ЖА ПОТС - Балена Ланджева, Яница Маслинкова, Антоанела Петрова

ЧИП - Васил Желев, Флория Сотиров, Мартин Стоянов, Мария Симонова

Льо Фу - Георги Георгив, Йоан Попов

МАДАМ ГРАНД БУШ - Розалия Желязкова, Василена Андреева

Г-н Д'АРК - Димитър Ялнъзов, Лев Караван

БАБЕТ - Димитрина Германова, Моника Иванова

Глупави момичета - Моника Иванова, Зои Бошнакова, Мойра Янкова, Надя Станоева, Димитрина Германова

МАЕСТРО КАДЕНЦА - Руслан Павлов, Михаил Вълчев

АГАТА - Калина Жекова, Антоанела Петрова

Оркестър и балет на Държавна опера Варна и Варненската детско-юношеска опера с худ. рък. Ганчо Ганчев

 

12, 13 август 2022, 21.00 - Опера в Летния театър. Премиера за България

 

 

 

TOP