Искате ли да получавате новини от нас - за премиери, промоции и др.?

УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ - 2019

 от Ленард Бърнстейн

мюзикъл Вижте снимки от спектакъла

 

Мюзикъл от Ленард Бърнстейн

Концепция Джером Робинс

Либрето Артър Лорънс

Текстове на песните Стивън Зондхайм

Режисьор и хореограф на оригиналната продукция Джером Робинс

Реализация по договор с Music Theatre International (Europe) Limited: www.mtishows.eu

Проект с финансовата подкрепа на Министерството на културата

Режисьор Крис Катена

Диригент постановчик Александър Фрай (24.10), Кръстин Настев (25.10)

Сценография и костюми Нела Стоянова

Хореография Надя Димокова

Фотография Росен Донев

 

             Действащи лица и изпълнители:

ТОНИ - Борислав Веженов, Джани Лечезе

МАРИЯ - Мария Павлова, Лилия Илиева

АНИТА - Юлия Йорданова, Милена Захариева

РИФ - Велин Михайлов

БЕРНАРДО - Лев Караван

ЕКШЪН – Николай Димитров

БЕЙБИ ДЖОН – Даниел Христов

БИГ ДИЙЛ – Боян Йорданов

ЕЙ РАБ – Иван Георгиев

СНОУ БОЙ – Лукас де Конинг

ДИЙЗЕЛ - Илко Захариев

ЕНИБОДИС – Меган Рейд

ГРАЦИЕЛА – Саманта Родулфо

ЧИНО - Артуро Перез дел Кампо

ИНДИО - Павел Кирчев

ПЕПЕ - Николай Дойчев

РОЗАЛИЯ – Калина Жекова

КОНСУЕЛО – Мария Палматие

ФРАНЦИСКА – Александрина Петрова

ДОК – Христо Ганевски

КРУПКЕ – Мартин Киров

ДЕТЕКТИВ ШРАНК - Людмил Петров

ГЛАД ХАНД – Димитър Левичаров, Александър Фрай

МОМИЧЕ - Марилла Гьонги, Лиляна Кондова,

 

 

Оркестър, хор и балет на Държавна опера Варна

Концертмайстор Анна Фурнаджиева. Пиано Руслан Павлов.

Помощник-режисьори Елиана Атанасова, Димитър Левичаров, Вероника Минкова Корепетитори Соси Чифчиян, Руслан Павлов.

Изпълнява се на английски език със субтитри на български.

 

Премиера 24, 25 октомври 2019 г.

 

„Уестсайдска история“ е създаден от четирима именити творци – великия композитор Ленард Бърнстейн, легендарния хореограф Джером Робинс, Артър Лорънс – един от най-големите американски либретисти и Стивън Зондхайм, написал текста на песните. Концепцията за мюзикъла, пресъздаващ една съвременна история на Ромео и Жулиета, принадлежи на Джером Робинс. Първоначално сюжетът разглеждал сблъсъка между евреи и католици, но по-късно акцентът бил пренасочен към враждуващи американци и пуерториканци, две улични банди в някогашния Манхатън, беден и проблемен квартал на Ню Йорк. Първото заглавие „Game Way!” било отхвърлено от Ленард Бърнстейн и така действието от East Side било пренесено в West Side, оттам и сегашното заглавие „West Side Story“.

Бродуейската премиера (1959) е последвана от едноименния филм на Джером Робинс с Натали Ууд, който печели 10 награди „Оскар“ и 3 награди „Златен глобус“ (1961). Филмът, получил статут на културно наследство, се съхранява в Националния филмов регистър към Библиотеката на Конгреса на САЩ (1997).

„Уестсайдска история“ се отличава от всички предишни мюзикъли в редица отношения - невероятно труден за дирижиране, за танцуване и пеене, с много бързи темпа и уникална хореография. Това е първият мюзикъл, в който пеенето и танците са напълно равностойни и в който всеки герой е развит като характер. България е 51-вата държава, в която поставям този мюзикъл. Опитът ми показва, че навсякъде работата над „Уестсайдска история“ стимулира вокалното и артистично майсторство на артистите и музикантите, повдига нивото и на институцията. Ако си направил „Уестсайдска история“, всичко можеш да направиш", разказва маестро Александър Фрай, ученик на Бърнстейн, диригент, пианист и органист със световна слава, оказал изключително влияние върху развитието на съвременната музика и преодоляването на жанровите граници между класическата и популярната музика.

 

"Искам публиката да разбере, че това не е просто мюзикъл, каквито са повечето творби в този жанр. И това е така, защото говорим за любовна история по „Ромео и Жулиета“, но в модерен вариант. Не ни занимават враждуващите фамилии Монтеки и Капулети, а съперничеството между двете нюйоркски банди „Акулите“ – бели американци и „Ракетите“ – пуерторикански имигранти. Пламналата любов между Мария и Тони, представители на двете етно групировки, усилва напрежението и обрича връзката на влюбените. Ние навлизаме много дълбоко в този сюжет и правим дисекция на съвременното общество. Показваме гледните точки на различните култури и етноси, които съжителстват в големия град и разкриваме лицата на дискриминацията в днешни дни. Ето защо „Уестсайдска история“ не бива да се възприема като обикновено развлечение, а като послание. Посланието да бъдем толерантни, да отхвърляме всякаква дискриминация, да не злоупотребяваме със своите права и да зачитаме правата на другите, различните от нас", изтъква режисьорът Крис Катена.

 

Още по темата:

 

Маестро Александър Фрай: Ако си направил „Уестсайдска история“, всичко може да направиш

http://www.operavarna.com/index.php/bg/component/content/article/61-news/aktualni-novini/2619-maestro-frey-za-westside-istoriq-pred-violeta-toncheva

 

Крис Катена: Ромео и Жулиета от Уест Сайд

http://www.operavarna.com/index.php/bg/component/content/article/84-news/interview/2614-romeo-julieta-na-westside

 

Надя Димокова: „Уестсайдска история“ е красива история и красиво стои на сцената“

http://www.operavarna.com/index.php/bg/component/content/article/84-news/interview/2616-iterviu-s-nadq-dimokova-pred-violeta-toncheva

 

УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ“ ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА ДИРИГЕНТА КРЪСТИН НАСТЕВ

 

 http://operavarna.com/index.php/bg/novini/interviews/2661-interviu-s-maestro-krastin-nastev-west-side-story

 

АРТИСТИЧНИТЕ ЛИЦА НА МИЛЕНА ЗАХАРИЕВА

 

 http://operavarna.com/index.php/bg/novini/interviews/2664-interviu-s-milena-zaharieva

 

МАРИЯ ПАВЛОВА ЗА МАРИЯ ОТ „УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ“

 

http://operavarna.com/index.php/bg/novini/interviews/2665-interviu-s-maria-pavlova

Галерия снимки:

 

TOP